کد خبر : 1703
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 فروردین 1393 - 20:51
633 views

پیشنهاد مجلس به دولت برای اختصاص کارت سوخت به کشاورزان

پیشنهاد مجلس به دولت برای اختصاص کارت سوخت به کشاورزان

سادات ابراهیمی در تشریح جلسه امروز کمیسیون کشاورزی خبرداد: پیشنهاد مجلس به دولت برای اختصاص کارت سوخت به کشاورزان دبیر دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در رابطه با دستورکار جلسه امروز این کمیسیون گفت: مقرر شد که به منظور رفع مشکلات کشاورزان جلساتی میان اعضای کمیسیون و وزارت جهاد کشاورزی برگزار شود. به

سادات ابراهیمی در تشریح جلسه امروز کمیسیون کشاورزی خبرداد: پیشنهاد مجلس به دولت برای اختصاص کارت سوخت به کشاورزان

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در رابطه با دستورکار جلسه امروز این کمیسیون گفت: مقرر شد که به منظور رفع مشکلات کشاورزان جلساتی میان اعضای کمیسیون و وزارت جهاد کشاورزی برگزار شود.

به گزارش سفیر شوشتر به نقل ازخبرگزاری خانه ملت ، سید محمد سادات ابراهیمی در گفتگوی امروز خود در مجلس گفت: در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد مشکلاتی از قبیل گرانی کود، بازنگری در قیمت فروش محصولات کشاورزی، تعرفه ها، طرح انتزاع و سایر مشکلات کشاورزان بحث و تبادل نظر شد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور خلیل آقایی معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه کمیسیون امروز افزود: همچنین مقرر شد جلسات مشترکی مابین کمیسیون کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی برگزار شود تا مشکلات کشاورزان حل شود.

وی در مورد مشکل کشاورزان برای تهیه سوخت نیز گفت: در حال حاضر کشاورزان برای هر مرتبه دریافت سهمیه سوخت ۲ تا ۳ روز زمان نیاز دارند، از این رو اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی پیشنهاد دادند که کشاورزان هم مانند دارندگان خودرو کارت هوشمند سوخت دریافت کنند تا این زمان بیهوده تلف نشود.

وی افزود: در بحث پایین بودن قیمت تضمینی محصولات کشاورزی مخصوصا گندم نیز اعضای کمیسیون پیشنهاد دادند که در قیمت خرید تضمینی گندم بازنگری شود، چون مسایلی از قبیل اجرای فاز دوم هدفمندی و افزایش قیمت حامل های سوخت باعث نگرانی کشاورزان شده، هرچند که در ماه های گذشته افزایش قیمت صورت گرفته، اما به دلیل تورم در بخش نهاده های کشاورزی، افزایش قیمت گذشته تاثیر چندانی نداشته و پیشنهاد می شود که بازهم در قیمتها بازنگری شود.

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بیان داشت: همچنین قیمت کود شیمیایی نیز با توجه به احتمال افزایش قیمت حامل های انرژی افزایش چشمگیری داشته و ادامه این روند باعث بروز مشکل در مسیر کشاورزان می شود، از این رو باید راهکاری برای تامین کود مورد نیاز کشاورزان اندیشیده شود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند اذعان داشت: البته در بودجه سال ۹۳ پیش بینی شده که بخشی از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به بخش کشاورزی اختصاص داده شود و انتظار جامعه کشاورزی این است که سهم آنها، متناسب با تورم و هزینه ها جاری باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر