برداشت نیشکر از مزارع شوشتر؛

پایان برداشت نیشکر در کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر

پایان برداشت نیشکر در کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر
صبح امروز برداشت نیشکر از سطح 10156 هکتار از مزارع کشت و صنعت امام خمینی(ره) شهرستان شوشتر به پایان رسید.؛

ه گزارش سفیرشوشتر، صبح امروز برداشت نیشکر از سطح ۱۰۱۵۶ هکتار از مزارع کشت و صنعت امام خمینی(ره) شهرستان شوشتر به پایان رسید.

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر از تولید ۷۸ هزار تن شکر در این شرکت تولیدی خبر داد و گفت: این مقدار شکر با برداشت حدود ۷۴۱ هزارتن نیشکر از سطح ۱۰۱۵۶ هکتار صورت گرفت.

ناصر مجدی ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان شرکت خاطر نشان کرد: برداشت نیشکر از اواسط آبان سال گذشته آغاز و امروز به پایان رسید که به علت شرایط جوی و سیل اخیر حدود ۱۴۷ روز عملیات برداشت نیشکر کاملاً متوقف شده بود.

مجدی اضافه کرد: از هر هکتار بطور متوسط حدود ۷۳ تن نیشکر برداشت شد که به دلیل خشکسالی سال گذشته، شرایط جوی نامناسب و در نهایت خسارات ناشی از سیل فروردین ماه، حدود ۱۰ تن نیشکر در هکتار نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

 

مجدی در پایان اظهار‌ داشت: حدود ۳۰ درصد از برداشت محصول نیشکر امسال بصورت سبز برداشت شد که در سال های آتی این مقدار به تدریج افزایش پیدا خواهد کرد و امیدواریم به سمت برداشت کاملاً سبز حرکت نمائیم و گام های مفیدی در جهت حفظ محیط زیست برداریم.

شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی از جمله واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده که در ۳۰ کیلومتری جنوب شوشتر واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر