مدیر بانکی که شهید مدافع حرم شد/حاج حمید مختاربند معروف به «ابوزهرا»

مدیر بانکی که شهید مدافع حرم شد/حاج حمید مختاربند معروف به «ابوزهرا»

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاج حمید مختاربند معروف به «ابوزهرا»، مسئول سابق ستاد تیپ یکم حضرت حجت اهواز و از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در مرداد سال ۹۳ به سوریه اعزام شد و در مهر ماه سال ۹۴ و یک هفته پس از شهادت شهید همدانی، در راه دفاع از

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاج حمید مختاربند معروف به «ابوزهرا»، مسئول سابق ستاد تیپ یکم حضرت حجت اهواز و از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در مرداد سال ۹۳ به سوریه اعزام شد و در مهر ماه سال ۹۴ و یک هفته پس از شهادت شهید همدانی، در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید.

حاج حمید متولد سال ۱۳۳۵ در روستای عنبر از توابع مسجد‌سلیمان بود. او اولین فرزند از یک خانواده‌ی متدین، معتمد و پرجمعیت بود که از همان سنین کودکی کار کرد تا کمک خرج خانواده باشد. هر پنج فرزند پسر خانواده مختاربند از رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند. محمود مختاربند برادر حاج‌حمید در سال ۱۳۶۲ به شهادت رسید و محمدعلی مختاربند دیگر برادرش هم به اسارت دشمن درآمد.

شهید مختاربند در دوران انقلاب در شوشتر با دوستان خود گروهی انقلابی تشکیل داد و به مبارزه با رژیم طاغوت پرداخت. وی پس از انقلاب جزو اولین کسانی بود که لباس سپاه را برتن کرد و بلافاصله برای مقابله با گروه‌های ضد انقلاب راهی کردستان شد. پس از بازگشت از کردستان، بسیج شوشتر را تشکیل داد و توانست نیروهای زیادی را جذب کند.

این شهید مدافع حرم مسئولیت‌های مختلفی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مانند فرمانده عملیات و فرمانده محور تیپ امام حسن(ع)، فرمانده سپاه شوش، جانشین فرمانده سپاه شوشتر، مدیریت ستاد تیپ ۵۱ حضرت حجت، بازرسی لشکر ۷ ولی عصر(عج) و مسئول آماد لشکر ۷ ولیعصر(عج) داشت.

حساس بودن ایشان در حفظ و نگهداری از بیت‌المال، باعث شد که به مدت ۵ سال، مدیریت شعب بانک انصار استان خوزستان و سپس در سال ۸۲ مدیریت شعب استان قم به مدت ۱۰ سال به ایشان واگذار شود. حاج حمید به خاطر این مسئولیت در سال ۸۲ به قم نقل مکان کرد و همزمان به لباس مقدس خادمی حضرت معصومه (س) ملبس شد و تا زمان بازنشستگی در سمت مدیریت شعب استان قم باقی ماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر