سه نرم افزار کاربردی برای افزایش سرعت نقل و انتقال داده ها

سفیر شوشتر به نقل از تابناک:بسیاری از کاربران نقل و انتقال داده ها را با روشهای معمول در ویندوز و با استفاده از ابزار ذاتی ویندوز اکسپلورر صورت میدهند. اما در این میان ابزارهایی وجود دارند که ضمن سرعت بخشیدن به فرایند نقل و انتقال فایلها و پوشه ها و به شکل کلی داده ها، ابزارهایی دیگر در جهت کنترل این فرایند در اختیار کاربران قرار میدهند.

به گزارش «تابناک» مسلما سرعت نقل و انتقال داده ها سخت افزاری است که قصد انتقال داده ها از روی آن یا به روی آن را دارید. از سوی دیگر سرعت نقل و انتقال بستگی بسیاری به ویژگیهای کلی سیستم شما، و اما مهمتر از آن بستگی به این دارد که ویندوز چگونه با فرایند نقل و انتقال برخورد میکند.

با در نظر گرفتن این نکته، باید گفت که امکان کاهش زمان فرایند انتقاد داده ها با استفاده از ابزارهای جانبی به جای ابزار ذاتی ویندوز وجود دارد. همچنین نه تنها میتوان به این طریق به سرعت انتقال داده ها افزود، بلکه میتوان از امکاناتی نظیر ارائه اطلاعات دقیق از فرایند، Pause کردن فرایند و یا برطرف کردن مشکلات در انتقال داده ها بدون از دست دادن کل فرایند، نیز استفاده کرد.

در اینجا شما را با سه نمونه از نرم افزارهای رایگان که برای سرعت بخشیدن و بهبود کنترل در فرایند نقل و انتقال داده ها مورد استفاده هستند آشنا میسازیم:

سه نرم افزار کاربردی برای افزایش سرعت نقل و انتقال داده ها

۱ – Copy Handler

این نرم افزار ابزاری رایگان برای بهبود فرایند انتقال داده ها است که در Tray ویندوز مینشیند و مسئولیت فرایند انتقال را بر عهده گرفته و همچنین مرتبا در حال رصد Clipboard ویندوز است.

با استفاده از این در هنگام انتقال داده ها پنجره کوچک و ساده ای نمایش داده میشود که حاوی اطلاعات کلی در خصوص فرایند انتقال است. با دوبار کلیک کردن بر روی این پنجره با پنجره ای روبرو میشوید که اطلاعاتی دقیق و جزئی از فرایند را، نظیر زمان سپری شده و باقی مانده، درصد پیشرفت و اطلاعاتی مربوط به حجم داده ها، در بر دارد.

یک نمای فهرستی از تمامی فرآیندهای در حال اجرای انتقال و همچنین چندین دکمه برای کنترل فرآیندها به شکل جداگانه و دسته جمعی وجود دارد. همچنین در تنظیمات این برنامه میتوانید اکثر قسمت های مربوطه را شخصی سازی کنید.

سرعت انتقال داده های این نرم افزار در آزمایش صورت گرفته با بیش از ۲۴ هزار فایل به حجم ۴ گیگابایت برابر با ۱۵۴ ثانیه بوده است.

لینک دانلود نرم افزار

سه نرم افزار کاربردی برای افزایش سرعت نقل و انتقال داده ها

۲ – TeraCopy

این ابزار یکی از محبوب ترین و پر مخاطب ترین ابزارهای موجود در سطح کاری خود است. دلیل اصلی این امر سادگی کار با این ابزار و همچنین جایگزینی کلی آن با ابزار ذاتی ویندوز است.

یکی از ویژگیهای این ابزار علاوه بر داشتن امکاناتی نظیر Pause، Skip و Verify کردن فرایند انتقال داده ها، امکان اضافه کردن داده ها در صف انتقال با کشیدن و رها کردن آنها در پنجره ابزار است.

همچنین کنترل کاربر بر کل فرایند انتقال داده ها در این نرم افزار بسیار خوب و قابل قبول است ضمن آنکه یک نسخه قابل حمل یا Portable از نرم افزار نیز وجود دارد.

نرم افزار TeraCopy همچنین قابلیت یکپارچه شدن با نرم افزارهای File Manager نظیر Total Commander و Directory Opus را نیز دارا است.

سرعت انتقال داده های این نرم افزار در آزمایش صورت گرفته با بیش از ۲۴ هزار فایل به حجم ۴ گیگابایت برابر با ۱۴۷ ثانیه بوده است.

لینک دانلود نرم افزار 

سه نرم افزار کاربردی برای افزایش سرعت نقل و انتقال داده ها

۳ – ExtremeCopy Standard

دو نسخه متفاوت از این نرم افزار وجود دارد، یک نسخه تجاری و سک نسخه استاندارد که رایگان است. در نسخه رایگان این نر افزار البته امکاناتی نظیر کنترل و باز انجام فایلهایی که در فرایند انتقال با مشکل مواجه میشوند و همچنین تعیین سایز Buffer برای انتقال داده ها وجود ندارد اما سایر امکانات نظیر جایگزین شدن با پروسه اصلی ویندوز همچنان پا بر جا است.

همچنین امکانات اولیه برای Pause، Skip و Verify کردن انتقال داده ها وجود دارد و از سویی با فشردن دکمه کوچکی که در بالا و سمت چپ پنجره نرم افزار وجود دارد میتوان اطلاعاتی جزئی تر از فرایند انتقال داده ها را مشاهده کرد.

هرچند امکانات این نرم افزار به نسبت دو نرم افزار فوق نیست، اما دلیل معرفی آن سرعت بالای نقل و انتقال داده ها توسط این ابزار است.

سرعت انتقال داده های این نرم افزار در آزمایش صورت گرفته با بیش از ۲۴ هزار فایل به حجم ۴ گیگابایت برابر با ۱۱۱ ثانیه بوده است.

لینک دانلود نرم افزار – نسخه ۳۲ بیتی

لینک دانلود نرم افزار – نسخه ۶۴ بیتی

 

سه نرم افزار کاربردی برای افزایش سرعت نقل و انتقال داده ها

در مجموع باید گفت که سرعت انتقال داده ها با این ابزارها به نسبت استفاده از ابزار ذاتی ویندوز بهبود میابد که البته این امر در شرایط متفاوت، نتایج متفاوتی خواهد داشت. آنچه بیش از همه در خصوص این ابزارها قابل بیان و توجه است، کنترلی است که به کاربر برای نظارت بر کل مجموعه فرایند انتقال داده ها میدهند.

 

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=505

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: