کشت ۲۰۰ هکتار کلزا در کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر

به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ها و امکانات موجود، امسال در۲۰۰ هکتار از اراضی این شرکت، گیاه کلزا کشت شد

به گزارش سفیرشوشتر به نقل از روابط عمومی کشت و صنعت امام خمینی(ره)، ۲۰۰ هکتار از اراضی این شرکت به زیر کشت کلزا رفت.
معاون کشاورزی کشت و صنعت امام خمینی(ره) با بیان اینکه مقدمات و امکانات لازم مانند تامین کود و نهاده ها برای کشت این دانه روغنی فراهم و عملیات کاشت کلزا از اواخر مهرماه آغاز گردید، گفت: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ها و امکانات موجود، امسال در۲۰۰ هکتار از اراضی این شرکت، گیاه کلزا کشت شد.
ماکنالی گفت: پیش بینی میشود به فضل خدا و همت همکاران اداره غیر نیشکری، با راندمان ۲۲۰۰ کیلوگرم در هکتار، حدود ۴۴۰ تن دانه روغنی کلزا تولید شود.
ناصر ماکنالی افزود: در سال ۱۳۸۱ با هماهنگی اداره جهاد کشاورزی برای اولین بار در شهرستان شوشتر و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی کشت کلزا با چهار هکتار در اراضی کشت و صنعت امام خمینی(ره) آغاز گردید و طی سنوات گذشته بالغ بر۱۳۷۳ هکتار کشت کلزا صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد:کشت گیاه کلزا به واسطه داشتن ریشه عمودی رونده در اصلاح خاک های سنگین منطقه بسیار حائز اهمیت بوده و سازگاری آن با شرایط آب و هوایی منطقه و پتانسیل عملکرد و همچنین درصد بالای روغن دانه های آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی اضافه کرد: بقایای گیاهی مطلوب گیاه کلزا علاوه بر تاثیر مثبت در میزان ماده آلی خاک، در تامین علوفه مورد نیاز دامداران منطقه نیز موثر بوده و در دوره گلدهی در توسعه صنعت زنبورداری نقش مهمی را ایفا می نماید.
شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی از جمله واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده که در ۳۰ کیلومتری جنوب شوشتر واقع شده است.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=11482

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: