کدام مدیران خوزستان در سال ۱۴۰۱ دستگیر شدند؟

به گزارش پایگاه خبریسفیرشوشتر به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، سال ۱۴۰۱ روزهای پایانی خود را سپری می کند در سالی که گذشت  شاهد دستگیری برخی مدیران و کارمندان دولتی و غیر دولتی بودیم که در راستای مبارزه با فساد توسط دستگاه‌های امنیتی و قضایی صورت گرفت به مهمترین اخبار دستگیری و بازداشتی‌های خوزستان در سال ۱۴۰۱ اشاره می‌کنیم.


فروردین۱۴۰۱/ بازداشت ۸ کارمند اداره راه اهواز به اتهام ارتشاء

 صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد:در راستای مبارزه با فساد اقتصادی و اداری و با توجه به گزارش‌ واصله از اداره اطلاعات استان خوزستان در خصوص اینکه تعدادی از کارکنان و مدیران اداره راه و شهرسازی شهرستان اهواز  با دریافت رشوه از اشخاص متعدد و جعل اسناد دولتی و با استفاده از اسناد جعلی مبادرت به واگذاری زمین‌های دولتی به اشخاص فاقد صلاحیت می‌نمایند، موضوع  به یکی از شعب بازپرسی ارجاع و به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات لازم و با توجه به اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج)، جرایم ارتکابی احراز و ضمن برخورد کیفری با متهمان و بازگرداندن املاک دولتی به بیت المال، با صدور کیفرخواست برای هشت نفر از کارکنان اداره راه و شهرسازی و برخی دلالان و سودجویان، درخواست تعلیق کارمندان دولت از سمت‌های تحت تصدی صادر شد.


اردیبهشت ۱۴۰۱/بازداشت ۱۷ نفر از متهمین باند اخلال در توزیع ارزاق اساسی در بندر امام خمینی(ره)

علی دهقانی رییس کل دادگستری استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: با اعلام دادستان عمومی و انقلاب حوزه قضایی بندر امام خمینی(ره) و حسب گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج) مبنی بر فعالیت یک باند فساد در یکی از ادارات، دستور قضایی برای انجام تحقیقات، شناسایی و دستگیری متهمان صادر شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۷ نفر از اعضای این باند که به صورت گسترده اقدام به استفاده از فاکتورها و مدارک نامعتبر، اقدام به خارج کردن محموله های مواد غذایی از جمله گندم، شکر، جو، سویا، ذرت و … از اداره ی بندر این بخش می کردند، دستگیر و با انجام تحقیقات اولیه، تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین کیفری، بازداشت شدند و دستور قضایی لازم جهت تکمیل تحقیقات و انجام امورکارشناسی مورد نیاز صادر گردید.

رییس کل دادگستری استان خوزستان گفت: ارزش تقریبی و برآورد اولیه اقلام مذکور بالغ بر صدها میلیارد تومان است که تحقیقات لازم جهت شناسایی سایر عوامل و مرتبطین این پرونده ادامه دارد و میزان و ارزش دقیق اموال موضوع اتهام متهمین نیز پس از وصول نظریه کارشناسی و محاسبات مالی دقیق مشخص خواهد شد.

خرداد ۱۴۰۱/ بازداشت دو مدیر صمت خوزستان توسط اطلاعات سپاه

 یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در راستای مبارزه با فساد اقتصادی و اداری و با توجه به گزارش‌ واصله در خصوص تخلف دو نفر از مدیران سازمان صنعت و معدن خوزستان به اتهام ارتشا موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات لازم این دو نفر از مدیران سازمان صمت  توسط سربازان گمنام امام زمان در اطلاعات سپاه خوزستان بازداشت شدند.

همچنین فروردین سال گذشته نیز یکی از معاونان مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران استان دستگیر شده بود.

خرداد ۱۴۰۱/ مدیران عامل دو شرکت فولادی در خوزستان بازداشت شدند

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان  اظهار کرد: حکم جلب برای مدیرعامل دو شرکت خصوصی در حوزه تولید فولاد و صنایع فولادی به اتهام پرداخت رشوه به مدیرعامل یک شرکت خصوصی که در حوزه فولاد در استان خوزستان فعالیت داشت، صادر و نفرات متهم نیز بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در خوزستان، پرونده قضائی برای این افراد تشکیل شده است، تصریح کرد: پرونده در شعبه ویژه جرایم اقتصادی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در حال رسیدگی است.

خرداد ۱۴۰۱/ بازداشت ۸ نفر از عوامل زمین خواری در امیدیه

با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان خوزستان ، هشت نفر از عوامل زمین خواری در شهرستان امیدیه بازداشت و سیزده نفر احضار شدند.

ارتشا، کارچاق کنی، تصرف اراضی ملی، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و .. برخی اتهامات عناصر یاد شده هستند.

بر اساس این گزارش، تاکنون در جریان رسیدگی به این پرونده از تغییرکاربری بخشی از اراضی ملی و کشاورزی جلوگیری به عمل آمده است.

تیر ۱۴۰۱/ صدور ۱۰۰ فقره کیفرخواست برای مدیران و کارکنان اداری در خوزستان/مدیرکل سابق یکی از سازمان‌ها بازداشت شد

 صادق جعفری‌چگنی دادستان اهواز  امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در دادگستری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ فقره کیفرخواست در بحث جرائم اقتصادی و مفاسد اداری در سطح استان خوزستان از مدیران و مقامات ارشد استان و حتی کارکنان اداری رسیدگی و کیفرخواست آن‌ها صادر شد و برخی نیز به دلیل عدم صلاحیت دادسرای مرکزی استان، برای رسیدگی به دادسرای تهران ارسال شد.

وی افزود: در حوزه شرکت‌های نفتی و دستگاه‌های اداری مانند شهرداری‌ها، تعداد زیادی از پرونده مربوط به مفاسد اداری است. در خصوص پرونده‌های راه و شهرسازی، برخی شرکت‌های حوزه فولاد و برخی مقامات ارشد اسبق استان خوزستان کیفرخواست صادر شده است و اخیراً نیز مدیرکل یکی از سازمان‌ها که در دولت‌های گذشته مسئولیت داشت بازداشت شد و در خصوص چندین مورد دیگر در منطقه آزاد اروند یا کیفرخواست صادر شده یا پرونده در حال رسیدگی است. برخی مدیران نفتی نیز در چند روز گذشته بازداشت شده‌اند.

تیر ۱۴۰۱/ بازداشت دو مدیر سابق خرمشهر به اتهام فساد مالی

فاخر باوی دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در راستای مبارزه قاطع با مفسدین اقتصادی، پس از دریافت گزارشاتی از سوی اداره اطلاعات خرمشهر و با دستور قضایی، طی پرونده‌های جداگانه دو تن از مدیران این شهرستان بازداشت شدند.

وی افزود: یکی از این پرونده‌ها مربوط به تخلفات مالی در گمرک شهرستان خرمشهر است که مدیر کل اسبق آن به هویت (ح.غ) به اتهام فساد مالی دستگیر و در بازداشت است.

باوی تصریح کرد: در یک فقره پرونده دیگر نیز، شهردار سابق خرمشهر به هویت (ع.ک) به اتهام فساد مالی بازداشت شده است.

تیر ۱۴۰۱/ رئیس شورای شهر خرمشهر بازداشت شد

فاخر باوی دادستان خرمشهر گفت: رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر به اتهام فساد مالی بازداشت شد.

وی افزود: پرونده نامبرده در شعب بازپرسی اهواز مفتوح است.

گفتنی است که به همراه رئیس شورای شهر خرمشهر دو تن از کارکنان شهرداری خرمشهر نیز دستگیر شده‌اند.

تیر ۱۴۰۱/ بازداشت ۱۶ نفر از مسببین و مرتبطین حادثه «متروپل»

بنا بر اعلام دادستان مرکز استان خوزستان تا کنون ۱۶ نفر از مقصران با صدور قرار تامین در بازداشت به سر می برند.

ساختمان متروپل آبادان معروف به برج دوقلو ظهر روز دوم خرداد ماه فروریخت که منجر به جان باختن ۴۳ تن شد.

مرداد ۱۴۰۱/ بازداشت چند تن از اعضای شورای شهر خرمشهر/ تعداد بازداشتی‌ها به ۴ نفر رسید

یک منبع آگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر، اظهار کرد: صبح امروز تعدادی از اعضای شورای شهر خرمشهر برای ارائه توضیحات احضار شدند.

وی افزود: این احضار در نهایت منجر به بازداشت سه تن از اعضای شورای شهر خرمشهر شد.

مرداد ۱۴۰۱/ سارقان ۱۸ تن جیوه از پتروشیمی آبادان توسط اطلاعات سپاه دستگیر شدند

سارقان پتروشیمی آبادان در طی مدت ۶ سال، ۱۸ تن معادل ۴۰ میلیارد تومان جیوه سرقت کردند و این ماده را در خوزستان و استان‌های شیراز و تهران به فروش رساندند.

این سارقان در طی سال‌های گذشته حدود یک‌سوم جیوه مورد نیاز کارخانه پتروشیمی آبادان را به سرقت می‌بردند. پتروشیمی آبادان که با هدف جلوگیری از خام‌فروشی نفت فعالیت می‌کند، ماده اولیه تولید پلاستیک و مواد شوینده را تولید می‌کند.

در حالی که از سال ۱۳۹۵ فرآیند تولید در این کارخانه زیان‌ده شد، در بررسی‌های اولیه کارشناسان استهلاک دستگاه‌ها از دلایل این زیان‌دهی عنوان شد. دلیلی که بعدها با مشکوک شدن به یکی از واحدهای این کارخانه تغییر کرد.

پنج نفر از کارکنان واحد ۳۰۰ پتروشیمی با یک برنامه‌ریزی بلند مدت در حال سرقت جیوه بودند و شرایط را به صورتی طراحی کردند که استهلاک دستگاه‌ها عامل هدر رفت جیوه به نظر برسد.

شهریور ۱۴۰۱/ رئیس شورای شهر آبادان بازداشت شد

حمید مرانی‌پور، دادستان عمومی و انقلاب آبادان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان، اظهار کرد: اتهامات رئیس شورای شهر آبادان، مربوط به سال ۹۸ و قبل از انتخاب و انتصاب وی به عنوان رئیس شورای شهر این شهرستان می باشد. 

وی اتهامات رئیس شورای شهر آبادان را تصرف عدوانی، انتقال منافع مال غیر (شهرداری به غیر ) و تبانی در مزایده عنوان کرد و گفت: وی به همراه مسئول وقت سازمان پارک‌های شهرداری آبادان که به اتهام تبانی در مزایده دستگیر شده است.

شهریور ۱۴۰۱/ بازداشت دو تن از معاونین شهردار مسجدسلیمان

در پی انتشار کلیپی در ارتباط با آسفالت بی کیفیت در یکی از مناطق شهرستان مسجدسسلیمان رحمان سعید دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مسجدسلیمان ضمن بازدید میدانی دستور بازداشت دو نفر از ناظران و پیمانکار آسفالت شهرداری مسجدسلیمان را صادر کرد.

آبان ۱۴۰۱/ پیمانکار کشتارگاه اهواز بازداشت شد

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان با اشاره به لزوم راه اندازی کشتارگاه دوم و پیگیری از سوی مسئولان، دستور بازداشت پیمانکار کشتارگاه اهواز را صادر و این فرد روانه زندان شد.

آبان ۱۴۰۱/ اعضای باند اختلاس در سازمان فضای سبز شهرداری دزفول بازداشت شدند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول گفت: چهار نفر از کارکنان سازمان فضای سبز این شهرداری که با سندسازی به‌صورت تیمی اقدام به اختلاس وجوه نقد و اموال عمومی کرده بودند، با اقدام به موقع شناسایی و بازداشت شدند.

وی افزود: این افراد با سوء استفاده از موقعیت اداری خود به بیت المال دست‌اندازی کرده و در سطح وسیعی اقدام به سندسازی و اختلاس از اموال عمومی کرده‌اند که بخشی از این اموال عودت داده شده است.

بهمن ۱۴۰۱/ بازداشت دو نفر از مجریان و ناظران شرکت آبفا خوزستان

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال تذکر‌ها و اخطار‌های مکرر به مجریان و ناظران اجرای شبکه آب و فاضلاب در خوزستان در رابطه با حفاری‌های انجام شده، آبگرفتگی‌های متعدد در مناطق مختلف اهواز و همچنین آلودگی‌های ناشی از فاضلاب و آب‌های سطحی و تهدید سلامت عمومی که از سوی مسئولان بهداشت استان اعلام شده بود، برخورد جدی با متولیان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: باوجود انجام برخی اقدامات توسط آبفای استان در اجرای سیستم فاضلاب اهواز، اما به دلیل عمل نکردن به وظایف حوزه کاری، آسفالت نشدن معابر و آلودگی‌های زیست محیطی و بهداشت عمومی، پرونده قضایی برای متخلفان تشکیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: در روز‌های قبل دو نفر از مجریان و ناظران شرکت آب و فاضلاب خوزستان بازداشت شدند و پرونده آن‌ها درحال رسیدگی است.


بهمن ۱۴۰۱/ بازداشت و احضار به مراجع نظارتی نتیجه استخدام‌های غیرقانونی در دانشکده علوم پزشکی شوشتر

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: یکی از مدیران دانشکده علوم پزشکی شوشتر به اتهام اعمال نفوذ در استخدام‌های غیرقانونی بازداشت و برخی دیگر از کارکنان ارشد این مجموعه نیز به مراجع نظارتی احضار شده‌اند.

وی افزود: انجام استخدام‌های متعدد به ویژه به صورت فامیلی و سفارش شده از سوی افراد با نفوذ در دانشکده علوم پزشکی شوشتر، موجب ایجاد نارضایتی در بین مردم به علت عدم رعایت عدالت اجتماعی شده بود که با ورود دستگاه‌های نظارتی به این موضوع همراه شد.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=10640

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: