کد خبر : 6345
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 فروردین 1394 - 4:47
668 views

وقتی «خبرگزاری فارس» برای تغییر مدیران دولت سابق، «گرا» می دهد!

وقتی «خبرگزاری فارس» برای تغییر مدیران دولت سابق، «گرا» می دهد!

 خبرگزاری فارس مطلبی را با عنوان «شمارش معکوس برای تغییرات در استان خوزستان» روی خروجی خود قرار داده است که در نوع خود با توجه سیاست های این خبرگزاری عجیب به نظر می رسد. متن این مطلب طوری تنظیم شده است که اگر لوگوی این خبرگزاری را بالای آن نبینید مطمئنا فکر خواهید کرد که

۴۴۷۲۶_۸۴۶
 خبرگزاری فارس مطلبی را با عنوان «شمارش معکوس برای تغییرات در استان خوزستان» روی خروجی خود قرار داده است که در نوع خود با توجه سیاست های این خبرگزاری عجیب به نظر می رسد.
متن این مطلب طوری تنظیم شده است که اگر لوگوی این خبرگزاری را بالای آن نبینید مطمئنا فکر خواهید کرد که توسط یکی از سایت اصلاح طلب، حامیان دولت و یا حداقل از مخالفان جدی دولت های نهم و دهم منتشر شده است.
نویسنده در این مطلب لحظه شماری می کند که چه موقع مسئولان اجرایی استان خوزستان باقیمانده از دوران دولت سابق برکنار می شوند. نگارنده پا را فراتر گذاشته و این مساله را خواسته افکار عمومی مردم خوزستان دانسته و با وارد کردن این «اتهام»! وفاداری به رییس جمهور سابق لیست تعدادی از مدیران استان را ذکر می کند.
در این مورد نکاتی قابل ذکر است :
۱- به نظر می رسد انتشار مطلبی با این مضمون و این سبک در راستای فعالیت یک «خبرگزاری رسمی» که از قضا وابسته به نهادهای انقلابی نیز می باشد، نیست.
۲- سابقه فعالیت خبرگزاری فارس در طول سالیان گذشته این خبرگزاری را به عنوان رسانه ای اصولگرا معرفی کرده  است و در مورد دولت های نهم و دهم هم رویکرد حمایتی داشته است (حداقل مخالفت جدی موجود نبوده است). حال باید از مسئولان آن خبرگزاری پرسید که آیا در سیاست های آن خبرگزاری تغییراتی ایجاد شده است و گرنه چگونه است که مطلبی از این دست  بر روی خروجی خبرگزاری قرار می گیرد؟
۳- به نظر می رسد مدیران این خبرگزاری باید تلاش کنند با نظارت بیشتر مانع از این شوند که سلایق سیاسی و منافع برخی همکاران شان،  در باور مردم نسبت به دیدگاه های آنها خلل ایجاد کند.
متن منتشره در خبرگزاری فارس بدین شرح است:
افکار عمومی در استان خوزستان برای تحقق وعده تغییراتی استاندار لحظه‌شماری می‌کند تا مشخص شود چه کسانی از قطار دولت تدبیر و امید پیاده خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اسفندماه سال ۹۳ که استاندار خوزستان در همایش پایانی سالی سرپرستی خبرگزاری فارس خوزستان از تغییر برخی فرمانداران، بخشداران و مدیران تا اوایل اردیبهشت ماه ۹۴ خبر داد. انتشار این خبر در روزهای پایانی سالی موجی از سئوالات و گمانه‌زنی‌ها را در بین مسئولان و افکار عمومی به راه انداخت که چه کسانی قرار است در میانه راه از قطار تدبیر و امید پیاده شوند. درحال حاضر برخی فرمانداران و مسئولان اجرایی استان باقیمانده از دوران دولت سابق هستند که از جمله می‌توان به فرمانداری شوشتر، مدیر کل میراث فرهنگی استان، مدیریت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تعدادی از بخشداران و  همچنین بلاتصدی ماندن فرمانداری ایذه اشاره کرد. در این حال حضور برخی فرمانداران دولت قبل که از شهرهایی به شهری دیگر منتقل شدند و بعضا هنوز به رئیس‌جمهور سابق نیز وفادار هستند به طوری که در سفر اخیر احمدی‌نژاد نیز با وجود اطلاع از احتمال بازتاب‌ها، به استقبال وی رفتند سئوالاتی را در خصوص تغییر احتمالی اینگونه افراد در اذهان کارشناسان و ناظران سیاسی استان ایجاد کرده است. برخی خبرها حکایت از آن دارد تصمیم در خصوص تغییر مدیران نهایی شده و بزودی لیست تغییرات اطلاع‌رسانی خواهد شد. به‌هرحال امسال به دلیل برگزاری دو انتخابات مهم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از حساسیت خاصی برخوردار است که لازم است هرچه زودتر ترکیب مدیریتی در استان خوزستان نهایی شود.
خوزنیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مریم دوشنبه , ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴

والا بهترین فرماندار تو تاریخ شوشتر آقای نجفی هستن، واقعا مردمی هستن.آقای استاندار از افراد پاک و خوبی مثل ایشون حمایت می کنند.

انتخاب سردبیر