کد خبر : 8437
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1395 - 17:08
699 views

«نماز جمعه مظهر وحدت»

«نماز جمعه مظهر وحدت»

  به گزارش سفیرشوشتر؛حجت الاسلام ابراهیم ظاهری دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان شوشتر به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامۀ اولین نماز جمعه گفت: نماز جمعه مظهر وحدت ، همدلی و حمایت ملت از نظام ، آرمانها و دست آوردهای انقلاب اسلامی است که در آموزه های دینی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. تأکید قرآن

  به گزارش سفیرشوشتر؛حجت الاسلام ابراهیم ظاهری دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان شوشتر به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامۀ اولین نماز جمعه گفت: نماز جمعه مظهر وحدت ، همدلی و حمایت ملت از نظام ، آرمانها و دست آوردهای انقلاب اسلامی است که در آموزه های دینی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. تأکید قرآن مجید و بیانات مکرر معصومین (علیهم السلام) جهت حضور در نماز جمعه بیانگر تأثیر و عظمت این فریضۀ سیاسی – عبادی است.نماز جمعه ،بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) یک قرارگاه است؛ قرارگاهی که مظهر عزم ملی و نمایش قدرت سیاسی-اجتماعی اسلام است؛ حضورپرشور آحاد جامعه در نماز جمعه، در واقع زمینه تبیین ،دفاع وحمایت از ارزشهای دینی وانقلابی جامعه اسلامی رافراهم می کند. این حضور وحدت آفرین و بصیرت افزای ، دوستان را مصمم و دشمنان را نا امید می گرداند.

     عضو شورای فرهنگ عمومی اضافه کردند: پنجم مرداد سالروز اقامۀ اولین نماز جمعه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) و به امامت مرحوم آیت الله طالقانی است ، به همین مناسبت از اول هفته جاری تا پایان هفته چند برنامه در نقاط مختلف شهرستان برنامه ریزی شده  که با حضور گسترده علاقمندان در حال انجام است.

        ایشان راجع به سایر اموری که در پنجمین جلسۀ شورای فرهنگ عمومی تصمیم گیری شد اظهار داشت : برای دهه کرامت که از سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا تولد حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد نیزبرنامه هایی مصوب شده است که ان شاءالله در این ایام انجام خواهد گرفت.

    حجت الاسلام ظاهری به عنوان دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر نماینگی شهرستان شوشتر در ادامه راجع به دهۀ ولایت وامامت بیان داشت: مردم ولایت مدار دارالمؤمنین شوشتر عشق و علاقه وافری نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) مخصوصا” امیر المؤمنین (ع) دارند و همیشه مناسبتهای مذهبی را  به نحو مطلوب حمایت کرده اند. سومین سالی است که دهۀ ولایت وامامت باحمایت امام جمعه محترم،مدیرمحترم حوزه علمیه وسایرمسؤلین از عید شریف قربان تا بیست و پنجم ذی الحجه حدودپانزده(۱۵) شب ،برنامه محوری متنوع معرفتی در نقاط مختلف شهروروستا توسط بنیاد برنامه ریزی و با حضور امام  جمعه محترم ، مسئولین ادارات ، سازمانها و آحاد مردم انجام می شود که هر سال بهتر از قبل بوده است.

   حجت الاسلام ظاهری درادامه اظهارامیدواری کرد، امسال هم توفیق باشد با توجه به اهمیت موضوع نسبت به گذشته برنامه های بیشتر و تأثیر گذار تری در راستای جایگاه امامت و ولایت در سطح شهرستان  انجام خواهدشد. لازم به ذکر است همانطور که اشاره شد درایام دهۀ مبارکۀ ولایت وامامت (عید غدیر) علاوه بر برنامه های محوری ؛ همه ساله درمساجد ، حسینیه ها ،  هیئات ،ادارات وحتی منازل هم برنامه های متنوع جشن و سخنرانی و غیره متناسب با این ایام بصورت فعال و قابل توجه انجام می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر