کد خبر : 7333
تاریخ انتشار : جمعه 13 شهریور 1394 - 13:05
678 views

مسئله آب برطرف نشود کشاورزان و دامداران خوزستانی به زاغه نشینی روی می‌آورند

مسئله آب برطرف نشود کشاورزان و دامداران خوزستانی به زاغه نشینی روی می‌آورند

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از خبرگزاری تسنیم ، آئین عبادی سیاسی نمازجمعه ظهر امروز به امامت آیت‌الله محسن حیدری در مصلای امام خمینی(ره) اقامه شد. آیت الله محسن حیدری درخطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار داشت: شغل اغلب مردم خوزستان دامداری و کشاورزی است لذا مسئله آب در استان زرخیز خوزستان بسیار مهم و

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از خبرگزاری تسنیم ، آئین عبادی سیاسی نمازجمعه ظهر امروز به امامت آیت‌الله محسن حیدری در مصلای امام خمینی(ره) اقامه شد.

آیت الله محسن حیدری درخطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار داشت: شغل اغلب مردم خوزستان دامداری و کشاورزی است لذا مسئله آب در استان زرخیز خوزستان بسیار مهم و حیاتی است.

وی افزود: متاسفانه برخی از مسئولان دولتی به دنبال تبعیض میان استانی بوده و با وجود نابودی و ضرر فراوان مالی کشاورزان و دامداران خوزستانی به دنبال انتقال آب برای کشاورزی،صنعت و پرورش آبزیان در استان‌های دیگر هستند.

آیت‌الله حیدری گفت: سرچشمه‌های حوزه‌های آبی خوزستان و همچنین آب رودخانه‌های استان که باید برای امورات دامداری و کشاورزی خوزستان صرف شود از طرف برخی از مسئولان دولتی برای کشاورزی و صنعت استان‌های دیگر کشور مصرف می‌شود.

وی عنوان کرد: آیا تمام دام‌های خوزستان و کشاورزی این استان زرخیز به علت کمبود آب و یا شوری این مایع حیاتی باید از بین برود تا مسئولان دولتی مطمعن شوند که به آب برای کشاورزی و دامپروی نیاز حیاتی داشتیم؟

امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: براساس قانون، انتقال آب فقط باید برای مصرف شرب انجام شود و این موضوع را رئیس جمهور در سفر دوسال گذشته خود در اهواز بیان کرد اما متاسفانه مسئولان دولتی با نگاه تبعیض‌آمیز به عمل غیرقانونی انتقال آب برپایه نوعی بی‌عدالتی اقدام می‌کنند.

وی افزود: با روند کنونی خطر زاغه‌نشینی و حاشیه‌نشینی برای دامداران و کشاورزان وجود دارد و چه بسا به علت کمبود آب این اقشار زحمت‌کش شغل فعلی خود را رها کرده و به شغل‌های کاذب رو آورند.

آیت‌الله حیدری تصریح کرد: این مطالب در سفر به تهران برای شرکت در هجدهمین دوره خبرگان رهبری مطرح و به صورت مستقیم به رئیس جمهور گفته شد.

وی گفت: همچنین این موضوعات با پیشنهاد برخی از دوستان به صورت مکتوب درآمد و با امضاء چهارنفر از نمایندگان خبرگان رهبری در خوزستان به مسئولان مربوطه داده شد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سخنان رهبری درباره مجلس خبرگان اظهار داشت: از نظر مقام معظم رهبری انتخابات مجلس خبرگان به دو علت انتخاب نمایندگان به صورت مستقیم از سوی مردم و همچنین جایگزینی مقام رهبری در اسرع وقت این مجلس را بی‌بدیل کرده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری از دولت خواست تا در مسئله تائید و یا رد احتمالی برجام دخالت نکرده و نتیجه هرچه باشد مورد توافق همگان قرار گیرد.

آیت‌الله حیدری با اشاره به راه‌های شکوفایی اقتصاد مقاومتی گفت: مهم‌ترین راه برای شکوفایی این امر آماده‌سازی زمینه برای ورود بخش خصوصی در این امر است به گونه‌ای که امور اقتصادی را مردم در دست گرفته و دولت فقط بستر مناسب را ایجاد کند.

وی با اشاره به روز تعاون گفت: تعاون یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد کشور است و باید بستری ایجاد شود که تصدی بخش‌های اقتصادی به مردم واگذار شود.

انتهای پیام/ ی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر