کد خبر : 2823
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 خرداد 1393 - 3:00
614 views

قاتلی در دستگاه گوارش!

قاتلی در دستگاه گوارش!

متخصصان، مصرف برخی از غذا ها را برای دستگاه گوارش مضر می‌دانند و می‌گویند این غذاها می توانند باعث آسیب های زیادی به دستگاه گوارش وارد می کند. به گزارش سفیرشوشتر، کاپساسین موجود در فلفل، باعث کاهش بروز زخم معده می‌شود. کاپساسین موجب افزایش جریان خون در قسمت مخاطی معده و تولید موکوس به وسیله دیواره

متخصصان، مصرف برخی از غذا ها را برای دستگاه گوارش مضر می‌دانند و می‌گویند این غذاها می توانند باعث آسیب های زیادی به دستگاه گوارش وارد می کند.

به گزارش سفیرشوشتر، کاپساسین موجود در فلفل، باعث کاهش بروز زخم معده می‌شود. کاپساسین موجب افزایش جریان خون در قسمت مخاطی معده و تولید موکوس به وسیله دیواره معده می‌شود، بنابراین بافت معده در برابر ترشح اسید معده مصون باقی می‌ماند اما زیاده روی در مصرف ان باعث از بین بردن ژرز های معده و سیستم گوارشی می شود.

بررسی ها نشان می دهند، فلفل تند به خودی خود تنها برای افراد دارای مشکلات بیماری های قلبی و افراد میتلا به حساسیت های بویی و از این قبیل بیماری ها مضر است و باعث ایجاد حساسیت به غذاها و طعم آن ها می شود.

اگرچه فلفل باعث تحریک معده برای هضم غذا می شود اما مصرف آن همراه با هر وعده غذایی باعث کاهش سوخت و ساز بدن می شود و غذا برای مدت طولانی در سیستم گوارشی باقی می ماند از این و در مصرف ادویه جات تند به ویزه فلفل قرمز باید پرهیز کرد.

نتایج مطالعات نشان می دهند، سرطان معده در تمام دنیا وجود دارد.به دلیل اینکه معده حجم کوچکی دارد و وقتی توده رشد می کند معمولا علائمی ندارد تا زمانیکه قسمتی از معده را بگیرد یا علائمی مانند خونریزی را از خود نشان دهد.

سرطان معده بیشتر در سنین بالا شایع است و وراثت نیز در ابتلا به این سرطان نقش زیادی دارد اما این حتمی نیست و آمار افردی که به طور معمول به سرطان معده دچار می شوند بیشتر از افرادی است که زمینه ارثی دارند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر