کد خبر : 2139
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 21:51
649 views

طرح احداث تله کابین بر روی رودخانه دز وبافت قدیم دزفول پیگیری می شود

طرح احداث تله کابین بر روی رودخانه دز وبافت قدیم دزفول پیگیری می شود

 مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان با تاکید بر ضرورت احیای بافت قدیم دزفول گفت:طرح احداث تله کابین بر روی رودخانه دز وبافت قدیم دزفول پیگیری می شود. به گزارش سفیر شوشتر، در نشستی که به منظور توسعه گردشگری در سالن جلسات فرمانداری ویژه دزفول برگزار شد افزود:برای توسعه صنعت گردشگری در شهرستان

 مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان با تاکید بر ضرورت احیای بافت قدیم دزفول گفت:طرح احداث تله کابین بر روی رودخانه دز وبافت قدیم دزفول پیگیری می شود.

به گزارش سفیر شوشتر، در نشستی که به منظور توسعه گردشگری در سالن جلسات فرمانداری ویژه دزفول برگزار شد افزود:برای توسعه صنعت گردشگری در شهرستان دزفول در نظر داریم بر روی رودخانه دز و بافت قدیم این شهر ˈتله کابینˈ احداث شود تا امکان مشاهده کامل این بافت ارزشمند تاریخی برای گردشگران فراهم شود.

وی از شهرداری دزفول خواست تا سرمایه گذاری را برای راه اندازی تله کابین به میراث فرهنگی معرفی کند تا زیرساخت های لازم فراهم شود.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان افزود:برای احیای مناطق تاریخی و توسعه گردشگری باید زمینه همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم کرد.

وی گفت:برای توسعه گردشگری و ایجاد کمپ گردشگری در شمال استان خوزستان باید از ظرفیت شرکت های بزرگی چون ملی حفاری ،فولاد بهره گرفت.

حیدری افزود:با توجه به نگاه ویژه استاندار خوزستان و فرماندار دزفول نسبت به مقوله گردشگری باید طرحهایی در این راستا تعریف و عملیاتی کرد.

وی دزفول را یکی از مقاصد اصلی مسافران نوروزی و گردشگران دانست و گفت:باید با حمایت از سرمایه گذاران زمینه را برای توسعه گردشگری در منطقه فراهم کرد تا سرمایه گذاران احساس امنیت کرده ضمن اینکه می توان از ظرفیت صندوق توسعه ملی نیز در این زمینه استفاده کرد.

حیدری با اشاره به دیگر برنامه های میراث فرهنگی در دزفول افزود:با توجه به وجود ۲۴۰ هکتار بافت تاریخی در دزفول که رتبه نخست خوزستان را نیز داراست باید هتل ورستوران سنتی در خانه های تاریخی دزفول احداث شود تا گردشگران با اقامت در این هتل سنتی به گردشگری در بافت قدیم بپردازند.

وی همچنین پیشنهاد داد یک تیم باستان شناسی برای کاوش در سایت جندی شاپور به کار گرفته شود.

فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست گفت:باید قطب گردشگری شمال خوزستان با محوریت آبشار شوی،روستای لیوس ،روستای بوالحسن ،سایت جندی شاپور و دریاچه راه اندازی کرد و پای مدیران ومسوولان استانی را به این منطقه باز کرد.

ˈحبیب اله آصفیˈ با تاکید بر تهیه نقشه راهنما برای گردشگران در دزفول اظهار داشت:برای رونق گردشگری باید از مردم و گروه های مردم نهاد استفاده کرد تا افراد علاقمند و دوستدار گردشگری به معرفی نقاط دیدنی بپردازند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:هفته پرکاری برای مسوولان دزفول در پیش است و از مدیران کل دعوت شده تا با حضور در دزفول در خصوص رفع مشکلات برنامه ریزی و اعتباراتی تخصیص داده شود.

ˈعباس پاپی زادهˈ افزود:برنامه هایی برای اطلاع رسانی وساخت مستندات در دزفول طراحی شده که امیدواریم با اجرا شدن آنها از این فرصت طلایی بیشترین بهره را برد.

وی اظهار داشت:بافت قدیمی دزفول در حال تخریب ونابودی است و ما ناخواسته در حال تخریب این گنجینه گران بها هستیم در صورتیکه اگر بافت قدیم دزفول و هسته مرکزی شهر به محل تردد عابران پیاده تبدیل شود و افراد با کالسکه جابجا شوند منظر خوب و سنتی زیبایی برای گردشگران فراهم خواهد شد.

وی اجرای پروژه قائم در خیابان طالقانی را یک ظلم بزرگ در حق آیندگان دانست و افزود:در خیابان طالقانی باید صنایع دستی دزفول به فروش برسد در حالی که با اجرای این پروژه بافت قدیم دزفول نیز نابود می شود.

پاپی زاده گفت:باید چشم انداز صدساله ای برای بافت قدیم دزفول ترسیم کرد و بر اساس این چشم انداز تغییر کاربری داد .

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت بازار قدیم این شهر گفت:بازار قدیم با این همه قدمت به کهنه فروشی مبدل شده و فضای زشتی ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر طراحی طرح جامع حفاظت از بافت تاریخی دزفول افزود: سردشت،شهیون و لیوس نیز نقاط گردشگری زیبایی دارند که هنوز ناشناخته باقی مانده که باید در معرفی آنها تلاش کرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گفت:دزفول با برخورداری از آب،خاک،کشاورزی،دریاچه و بافت قدیم کلیه امکانات برای جذب گردشگر را دارد.

ˈمحمدحسن فضیلت پناهˈ افزود:مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس مقاومت بی نظیری در برابر حملات دشمن داشتندکه باید این مقاومت به مردم جهان معرفی شود.

وی اظهار داشت:دزفول با این سابقه مقاومت موزه دفاع مقدس ندارد لذا با راه اندازی موزه ای از مقاومت های مردم دزفول در دوران جنگ تحمیلی می توان این فداکاری ها را به گردشگران معرفی کرد.

در این نشست مقرر شد با تشکیل کارگروه تخصصی گردشگری در شهرستان دزفول و معرفی نقاط گردشگری این شهرستان نتایج کار گروه به فرمانداری و اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان ارائه شود.

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر