جشنواره هنرهای تجسمی در شوشتر برگزار می‌شود

رئیس دانشکده هنر شوشتر از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی خبر داد. 

به گزارش سفیر شوشتر، محمدرضا سوداگر امروز اظهار کرد: دانشکده هنر با همکاری موزه هنرهای معاصر اهواز منتخبی از آثار اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشکده را در اردیبهشت ماه سال آینده در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

وی اهداف این جشنواره را که با مشارکت بخش خصوصی نگارخانه محمدخواه و نگارخانه اهواز برگزار می‌شود، شناسایی هنرجویان و هنرمندان مستعد، پرورش و حمایت از آنان عنوان کرد و گفت: این جشنواره پس از اتمام برگزاری در گالری‌های خصوصی استان و سپس خارج استان با برنامه‌های تکمیلی و با همکاری نگارخانه‌ها فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

سوداگر ادامه داد: جشنواره مختص اساتید، مدرسان، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشکده هنر شوشتر و سایر دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بوده و در دو بخش آزاد و موضوعی (بخش ویژه) برگزار می شود.

رئیس دانشکده هنر شوشتر تصریح کرد: آثار در بخش‌های نقاشی، عکاسی، حجم و آثار گرافیکی (انیمیشن، پوستر، چاپ دستی و …) دریافت می‌شود و در صورت ارسال آثار انیمیشن، شرایط برای پخش آثار فراهم است.

سوداگر درباره نحوه دریافت آثار گفت: آثار هنری شرکت‌کنندگان در جشنواره ابتدا به صورت سی‌دی و سپس اصل اثر، پذیرش و دریافت می شود.

وی متذکر شد: حجم فایل ارسالی حداقل دو و حداکثر چهار مگابایت با پسوند JPG و مود RGB، تصویر آثار با کیفیت Dpi300 و توضیحات در مورد اثر باشد، همچنین اندازه اثر و مبلغ پیشنهادی ارسال شود.

سوداگر خاطرنشان کرد: حداقل اندازه اثر در یک ضلع ۵۰ سانتیمتر (در صورتی که اثر کوچک‌تر از این اندازه باشد ارائه اثر در زمینه ۵ سانتیمتری قرار گیرد) و حداکثر اندازه با ارتفاع ۲۵۰ سانتیمتر باشد.

وی یادآور شد: آثار عکاسی و گرافیکی که به صورت دیجیتال پرینت می‌شوند لازم است روی شاسی و نقاشی‌ها در قاب یا چهارچوب مناسب ارائه شوند. به گفته وی، هر شرکت کننده پس از تایید دبیرخانه می‌تواند حداکثر سه اثر ارسال کند، البته تعداد آثاری که به صورت مجموعه ارائه می‌شود با نظر دبیران و داوران قابل افزایش است.

وی با اشاره به برنامه زمانی این جشنواره، گفت: مهلت ارسال آثار به صورت لوح فشرده (سی‌دی) تا ۱۶ اسفند، داوری اولیه ۱۹ اسفند، اعلام نتایج برگزیدگان ۲۳ اسفند، مهلت ارسال اصل اثر یکم اردیبهشت و زمان نمایشگاه هفته دوم تا پایان اردیبهشت ماه ۹۴ خواهد بود.

سوداگر با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش آزاد و ویژه (نگاهی به ارزش‌های بومی و طبیعت خوزستان، خوزستان و جلوه‌های دفاع مقدس) برگزار می‌شود، از دانشجویان و اساتید علاقه‌مند به شرکت در این نمایشگاه دعوت کرد آثار خود را با توجه به شرایط فراخوان برای این جشنواره ارسال کنند.

وی در پایان اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره موزه هنرهای معاصر اهواز واقع در بلوار ساحلی شرقی، جنب فروشگاه رفاه، مستقر بوده و نشانی پست الکترونیکی موزه amca.ahwaz@gmail.com، و شماره‌های تماس ۰۶۱۳۲۲۳۳۳۳۴ و ۰۶۱۳۲۲۳۳۲۳۴ است.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=5743

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: