۴۲ نفر تایید صلاحیت معادل ۶۸.۹ درصد/ ۶ نفر عدم احراز صلاحیت معادل ۹.۸ درصد و ۱۳ نفر رد صلاحیت معادل ۲۱.۳ درصد

فرماندار شوشتر جزییات فرآیند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در شوشتر و گتوند را تشریح کرد

فرماندار شوشتر از پایان فرآیند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه《شوشتر و گتوند》در هیات اجرایی خبر داد.سیدمحسن سیدموسوی فرماندار شوشتر با اعلام این خبر اظهار کرد: وفق قانون انتخابات، با پایان روز هجدهم آبان‌ماه، زمان قانونی رسیدگی به صلاحیت داوطلبین در هیات اجرایی فرمانداری شوشتر به پایان یافت.

وی بیان کرد: در این حوزه انتخابیه ۶١ داوطلب برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام نهایی کردند که از این تعداد، صلاحیت ۴٢ نفر از داوطلبان در هیات اجرایی تایید شد.وی افزود: وفق قوانین جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، صلاحیت ۶ نفر از داوطلبان احراز نشد و ١٣ نفر دیگر نیز تایید صلاحیت نشدند. ضمنا نتیجه بررسی صلاحیت‌ها از طریق پیامک به داوطلبان اعلام شده است. سیدموسوی ادامه داد: عدم احراز یا عدم تایید صلاحیت‌ها، عمدتاً به دلیل نبود یا عدم احراز سوابق اجرایی، آموزشی، پژوهشی و قضایی تعیین شده در مواد قانونی و یا وجود سوابقی در استعلامات از مراجع ذیصلاح بوده است.

رئیس ستاد انتخابات حوزه شوشتر و گتوند گفت: وفق ماده ۳۸ قانون انتخابات، هیات اجرایی متشکل از فرماندار، ریاست دادگستری، ریاست ثبت احوال و هشت نفر از معتمدین مردمی است که اخذ تصمیم با اکثریت مطلق هیات است.

سیدموسوی افزود: در روند رسیدگی به صلاحیت‌ها، نصب العین هیات اجرایی قانون و مواد اشاره شده در قانون انتخابات بوده است و وفق ماده ۶۱ قانون، کسانی‌ که در هیات اجرایی موفق به اخذ تاییدیه نشده‌اند می‌توانند ظرف مدت ۴ روز از تاریخ ابلاغ به داوطلب، اعتراض خود را اعلام کنند.

وی همچنین از زحمات کلیه اعضای هیات اجرایی و هیات نظارت قدردانی کرد.گفتنی است، ثبت اعتراض برای رسیدگی در هیات نظارت استان، به صورت مجازی و تنها از طریق نشانی الکترونیکی، keshvar.moi.ir و در قسمت《میز خدمت شورای نگهبان (سامانه داوطلب)》از تاریخ ۱۴۰۲/۸/۲۱ تا ۱۴۰۲/۸/۲۴ و از ساعت ۸ تا ۱۸ امکان پذیر است.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=11263

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: