کاهش شدید اعتبارات، دلیل عقب‌ماندگی اجرای طرح‌های آبرسانی خوزستان ‌

به گزارش سفیر شوشتر، معاون فنی شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به طرح‌های آبرسانی که در استان انجام می‌شود، گفت: از مجموع ۶۰ منطقه شهری استان متولی آبرسانی برخی از این شهرها سازمان آب و برق است. به طور نمونه متولی آب‌رسانی به شهرستان‌های، شوشتر، ایذه، ماهشهر، آغاجاری، بندرامام(ره)، امیدیه، دشت‌آزادگان و رامهرمز تحت پوشش طرح جامع آبرسانی غدیر هستند، سازمان آب و برق است.

سیدشمس‌الدین کلانترزاده  با تاکید بر این‌که آبفای استان همواره الگوی اقتصاد مقاومتی را در اجرای طرح‌های آبرسانی در دستور کار خود قرار داده است، اظهارکرد: از مشکلات عمده عقب‌ماندگی در اجرای طرح‌های آبرسانی، کاهش شدید اعتبارات این طرح‌ها در دو سال اخیر و کاهش قابل توجه منابع زیرزمینی و سطحی است. وجود این مشکلات ما را به سمتی سوق داد تا روی طرح‌هایی که از لحاظ اقتصادی زودبازده باشند و از نظر فنی منابع را به شکل بهتری بتوانند در دسترس مردم قرار دهند، کار کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: به دلیل وجود این مشکلات تمرکز شرکت آب و فاضلاب خوزستان بر جلوگیری از پرت و کاهش هدروی آب در شبکه‌های آب شده است. کاهش هدر‌روی آب موجب می‌شود تا نیازی به منابع آبی جدیدی نداشته باشیم و کمبود آب را جبران کنیم.

معاون فنی شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهارکرد: اگر یک درصد از میزان پرت آب را در شبکه کاهش دهیم، ۱۰ درصد در منابع مالی صرفه‌جویی می‌شود. به همین منظور در چند سال اخیر از مجموع ۸ هزار کیلومتر شبکه آبی، ۱۵۷۰ کیلومتر بازسازی و نوسازی شد که این اقدام هم‌اکنون پرت آب شبکه کاهش چشمگیری داشته اشت.

کلانترزاده افزود: قرار است امسال این رقم را تا میزان میانگین پرت آب کشوری کاهش دهیم. همچنین در راستای کاهش پرت آب ۶۰ کیلومتر شبکه آبرسانی در سراسر استان مورد اصلاح و بازسازی قرار می‌گیرد.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=2541

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: