کد خبر : 2931
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1393 - 6:29
564 views

مشکلات کارگران نی بر زخم کهنه ای بود که درمان شد

مشکلات کارگران نی بر زخم کهنه ای بود که درمان شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشکلات کارگران نی بر شوشتر که در چهار استان همجوار خوزستان به موضوعی منطقه ای تبدیل شده بود، زخم کهنه ای بود که درمان شد. به گزارش سفیر شوشتر، کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شهرستان شوشتر که بیش از ۱۰ سال است بر سر موضوع بیمه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشکلات کارگران نی بر شوشتر که در چهار استان همجوار خوزستان به موضوعی منطقه ای تبدیل شده بود، زخم کهنه ای بود که درمان شد.

به گزارش سفیر شوشتر، کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شهرستان شوشتر که بیش از ۱۰ سال است بر سر موضوع بیمه با مشکلات عدیده ای مواجه بودند با تدبیر دولت یازدهم و تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال برای بیمه آنها، گره از مشکلات شان باز شد.

علی ربیعی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: کارگران نی بر با شرایط بسیار دشواری و با ابزارهای دستی کار می کردند که به خاطر مکانیزه شدن مزارع نیشکر، این کارگران دچار آسیب جدی شده بودند.

وی با بیان آنکه بیش از ۱۰ سال بود مشکل کارگران حل نمی شد و آنها بدون استفاده از مزایای بازنشستگی نمی توانستند بازنشسته شوند، افزود: با تعامل میان نمایندگان مجلس، جهادکشاوری، بانک کشاورزی و سازمان تامین اجتماعی، برای حل مشکلات کارگران نی بر تامین اعتبار شد و با این اعتبار این کارگران که به سن بانشستگی رسیده بودند، تحت پوشس بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

به گفته ربیعی، کارگران نی بر در پنج استان همجوار خوزستان پراکنده بودند که حل مشکل بازنشستگی یک امر ضروری بود لذا تلاش می کنیم حل چنین مواردی در جامعه کارگری ادامه یابد.

وی افزود: هم اکنون در کمیسیون اجتماعی مجلس موضوع بازنشستگی کارگران که دارای مشکل هستند، در حال پیگیری است.

** مسکن کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مسکن کارگران گفت: بنیان این موضوع را به شکل صحیح در دولت تدبیر و امید طراحی کرده ایم تا نظیر سایر طرح های مسکن، مقطعی نباشد لذا امسال در بودجه تامین اجتماعی، هیات امنای این سازمان سرفصلی به نام کمک به مسکن کارگران گشوده شده است.

ربیعی اعتبار سال آینده مسکن کارگران را یکهزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: وزیر راه و شهرسازی از این طرح حمایت کرده است و در قالب تفاهمنامه هایی این تسهیلات در اختیار ساخت مسکن کارگران قرار خواهد گرفت.

وی از امضای تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی در هفته آینده خبر داد و گفت: برای ارتقا سطح زندگی کارگران و توجه به این قشر زحمتکش قصد داریم جایی مسکن آنها را بسازیم که در شان آنها باشد.

ربیعی از تشکیل صندوق کارگری برای ساخت مسکن خبر داد و گفت: بهتر است کارگران در این امر مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کارفرماها همواره در کنار کارگران بوده اند، گفت: باید این حس همیاری کارفرمایان برای حل مشکل کارگران را در زمینه مسکن افزایش دهیم.

وی با بیان آنکه امثال عالی نسب و نسلی از کارفرماها همواره با کارگران زندگی می کردند، افزود: برای حل مشکل کارگران باید صاحبان سرمایه را جذب کنیم که در این رابطه وزارت مسکن فرآیند واگذاری را پذیرفته و امید است برای سال های آتی بنیان خوبی داشته باشد و به معضل سایر طرح های نیمه تمام دچار نشود.

عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یکی از دغدغه های مهم کارگران نی بر موضوع بازنشستگی بود که این موضوع نزدیک به ۱۰ سال برای دو هزار و ۳۰۰ نفر از کارگران مشکلاتی ایجاد کرده بود.

وی گفت: با تعامل مجلس و دولت و پیگیری های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،خوشبختانه مشکلات کارگران نی بر در دولت یازدهم حل شد.

این نماینده مجلس یادآور شد: سالها بود که مجلس و دولت درگیر موضوع بازنشستگی کارگران نی بر شوشتر بودند و کاری که در این دولت یازدهم صورت گرفت فراتر از انتظار بود.

پاپی زاده از اقدام ربیعی قدردانی کرد و این اقدام را گامی ارزشمند در جهت حفظ و تامین منافع کارگران دانست.

گفتنی است کارگران نی بر که بیش از یک دهه است، مطالبات صنفی خود را پیگیری می کنند توانستند با همراهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خواست بر حق خود برسند.

بی تردید، کارگران و دیگر اقشار جامعه که در عرصه کار و تلاش همواره توانسته اند گامهای ارزشمندی برای کشور بردارند نیازمند تحقق خواست های بر حق خود هستند و دولت یازدهم که با درک این موضوع فعالیت خود را آغاز کرده باید طی چهار سال مدیریت خود، همواره منافع مردم را در اولویت خود قرار دهد زیرا هیچ پشتوانه ای اصیل تر و واقعی تر از حمایت های مردمی نیست.

گام ارزشمند حل مشکلات بیمه ای کارگران نی بر کشت و صنعت کارون گامی است برای تحقق اموری که دولت تدبیر و امید وعده آن را به مردم داده است.

بی تردید، تخصیص منابع مالی برای حل مشکل بیمه ای کارگران نی بر از جمله اقدامات ربیعی که خود از خانواده کارگری و با درد و آلام زندگی کارگران آشناست، در راستای صیانت از نیروی کار است اما نمی توان بر مشکلات وسیع کارگران دیگر در عرصه های دیگر تولید که در سالهای اخیر به دلیل بی تدبیری و سوء مدیریت ها دچار فقر و تنگدستی شده اند، چشم فرو بست. کلید تدبیر دولت یازدهم باید درهای بسته تامین معیشت شایسته خانواده های کارگری که با مشکلات عدیده ای مواجه هستند را باز کند تا امید به خانه های آنها جان تازه ای ببخشد.

ضروری است اقداماتی از این دست در حوزه کار در میان کارگرانی که در مزارع نیشکر، در کارخانه هایی که توان آنها را در میان چرخ های ماشین کارخانه به یغما می برد و در کوره پزخانه هایی که کارگران پنج تا ۶۰ ساله کودکی، جوانی و میانسالی خود را به تاراج می گذارند، تسری یابد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر