کد خبر : 7683
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آبان 1394 - 6:54
1,240 views

مشکلات مدرسه در روستای دیلم حل شود+ تصاویر

مشکلات مدرسه در روستای دیلم حل شود+ تصاویر

به گزارش سفیر شوشتر،  دانش‌آموز دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول پنج روستای منطقه در این مدرسه مشغول تحصیل هستند و  مدرسه خوارزمی در ۳۵ کیلومتری شوشتر و در بخش میان‌آب واقع شده و دارای سه کلاس درس است. در حال حاضر ۱۳۸ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی به‌صورت مختلط در سه کلاس مدرسه درس می‌خوانند که

به گزارش سفیر شوشتر،  دانش‌آموز دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول پنج روستای منطقه در این مدرسه مشغول تحصیل هستند و  مدرسه خوارزمی در ۳۵ کیلومتری شوشتر و در بخش میان‌آب واقع شده و دارای سه کلاس درس است.

در حال حاضر ۱۳۸ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی به‌صورت مختلط در سه کلاس مدرسه درس می‌خوانند که به‌علت کمبود فضا در قالب طرح زوج و فرد به‌صورت برگزاری کلاس‌های پایه‌های اول، سوم و پنجم در روزهای فرد و پایه‌های دوم، چهارم و ششم در روزهای زوج ساماندهی شده‌اند.

همچنین ۱۵۱ دانش‌آموز مقطع متوسطه اول در این مدرسه در حال تحصیل هستند که امسال به علت تخریب مدرسه قدیمی و تحویل‌نشدن مدرسه جدید، بدون کلاس‌ ماندند؛ با رایزنی‌های انجام‌شده با مرکز بهداشت، بخشداری و فرمانداری شوشتر، دو اتاق از ساختمان فعلی مرکز بهداشت به آنها اختصاص داده شد اما همچنان با توجه به کمبود فضا، یک کلاس درس در محوطه مرکز بهداشت و زیر سایه درخت تشکیل می‌شود.

مختلط‌بودن کلاس‌ها در مقطع راهنمایی آسیب‌های اجتماعی بسیاری به‌دنبال دارد و از لحاظ اخلاقی نیز شایسته نیست و با توجه به فرسودگی ساختمان مدرسه که در سال ۵۶ احداث شده بود، اداره نوسازی و تجهیز مدارس استان طی بازدید از مدرسه قول داد که با تخصیص اعتبار لازم مدرسه ۶ کلاسه جدیدی را تا آغاز سال تحصیلی احداث و تحویل دهد.

البته اهالی روستا نیز قول داده بودند که فضای لازم برای احداث مدرسه جدید را در اختیار اداره نوسازی قرار دهند اما با برخی کارشکنی‌ها که اهالی مقصر بودند، زمین لازم تأمین نشد و اداره نوسازی در نهایت مجبور شد مدرسه جدید را در محل مدرسه قدیمی احداث کند، به همین دلیل مدرسه قدیمی که دارای سه کلاس بود، خردادماه امسال تخریب شد و پروژه در اختیار پیمانکار قرار گرفت.


IMG_0020

مدیر مدرسه خوارزمی شوشتر گفت: برای احداث مدرسه جدید ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است. اکنون اداره نوسازی عنوان می‌کند که این اعتبار تأمین نشده و به همین دلیل پیمانکار نیز با وجود پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه، از ۱۰ روز پیش ساختمان را نیمه‌کاره رها کرده است.

بیگلری تصریح کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان ابتدایی در محل مدرسه سه‌کلاسه‌ای که در سال ۷۹ احداث شد، ساماندهی شده‌اند اما مشکل اصلی کمبود فضا برای دانش‌آموزان مقطع راهنمایی است که ناگزیر آن‌ها را در دو اتاق مرکز بهداشت قرار داده‌ایم و یک کلاس دیگر نیز در حیاط مرکز تشکیل می‌شود.

وی افزود: در واقع دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول مدرسه در ۶ کلاس مستقر شدند؛ سه کلاس در مدرسه قدیمی و سه کلاس دیگر نیز در مرکز بهداشت ساماندهی شده‌اند.

مدیر مدرسه خوارزمی شوشتر با بیان این‌که قرار بود مدرسه جدید ۲۰ شهریورماه تحویل شود، بی‌کفایتی و بی‌تدبیری مسئولان را نیز در بروز این مشکل برای دانش‌آموزان روستا دخیل دانست و ادامه داد: مسئولان نوسازی می‌توانستند بدون تخریب مدرسه قدیمی نیز مدرسه جدید را احداث کنند که اکنون دانش‌آموزان آواره نشوند.IMG_0021

بیگلری اظهار کرد: از سوی دیگر متأسفانه تعامل لازم بین دستگاه‌های مختلف وجود ندارد زیرا اکنون ساختمان جدید خانه بهداشت آماده بهره‌برداری است. در صورت همکاری اداره برق و وصل‌شدن برق این ساختمان، مرکز بهداشت به محل جدید منتقل می‌شد و ساختمان قدیمی در اختیار مدرسه قرار می‌گرفت اما این کار نیز انجام نشده است.

وی بیان کرد: اکنون دانش‌آموزان در مدرسه‌ای درس می‌خوانند که نیمی از دیوار آن ساخته نشده است و با توجه به آن‌که مدرسه کنار جاده قرار دارد، کنترل دانش‌آموزان نیز مشکل است و خطر ایجاد حادثه برای دانش‌آموزان به همراه دارد.

مدیر مدرسه خوارزمی روستای دیلم شوشتر بیان کرد: در حال حاضر این مدرسه، دانش‌آموزان روستاهای دیلم جدید، دیلم قدیم، باسیه، ابوعمود، زوباری و سریمه را پوشش می‌دهد. البته تنها دختران روستای دیلم جدید می‌توانند در مقطع راهنمایی تحصیل کنند و به علت مختلط‌بودن کلاس‌ها و بافت سنتی منطقه، خانواده‌های دیگر روستاها به دختران اجازه تحصیل نمی‌دهند. بعضی از دختران روستاها برای ادامه تحصیل به ملاثانی و شوشتر می‌روند اما بسیاری از آن‌ها از تحصیل باز می‌مانند.

 

بیگلری با بیان این‌که آما دقیقی از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل منطقه وجود ندارد، تصریح کرد: اداره نوسازی هیچ قولی در خصوص زمان تحویل مدرسه جدید نداده است و تنها عنوان می‌کند که باید تا زمان تأمین بودجه صبر کرد.

همچنین محمدیان یکی از اهالی روستای دیلم جدید با بیان این‌که این مدرسه جمعیت حدود ۵۰۰۰ نفری هفت روستای منطقه را پوشش می‌دهد، از وضعیت مدرسه انتقاد کرد و گفت: اکنون دانش‌آموزان در دو اتاق کوچک خانه بهداشت در شرایطی تحصیل می‌کنند که فاصله تخته‌سیاه از دانش‌آموز کمتر از نیم متر است و یکی از کلاس‌ها هم در حیاط و زیر سایه درخت تشکیل می‌شود.IMG_0011

وی افزود: البته با وجود شرایط فعلی معلم‌ها از اول مهرماه در کلاس‌های درس حضور پیدا کرده‌اند اما حتی محل استراحتی برای معلمان وجود ندارد و ناگزیر باید در همان اتاق‌ها استراحت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رضایی پنجشنبه , ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۵:۲۴

سلام.
پیگیر خبر شوید و مطلع کنید مردم را که کم کاری از سوی کجاست ؟

محمدی شنبه , ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

سلام
قابل توجه مسولین استانی پیگیر ی کنید فک کن دخترت این جا نشسته با نامه نگاری هیچ مشکلی حل نمیشه فک کنم تا چند سالی باید همینطور بمونن

دیلمی شنبه , ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

الحمدلله که بهداشت موافقت کرده که ساختمانش در اختیار دانش آموزان قرار بده

محمدیان دوشنبه , ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

با سلام
دستون درد نکنه شنیدیم با درج خبرتون اقایون چند روزی وقت گذاشتن ی پولی به پیمانکار دادن الان پیمانکار پیگیر کارای اداریشه هر چند اقایون ی جورایی من تهدید کردن ممنون لطف کردین

انتخاب سردبیر