پس از خطبه‌های نماز جمعه و به مناسبت هفته دولت مطرح شد؛

عملکرد دولت در شوشتر از زبان فرماندار شهرستان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شوشتر، سید محسن سید موسوی فرماندار شهرستان روز جمعه ۹ شهریور ماه پس از خطبه‌های نماز جمعه و ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهدای دولت و خدمت و همینطور شهدای دارالمومنین شوشتر، اظهار کرد: در یک سال گذشته، با همراهی امام جمعه محترم و مسئولین ادارات به صورت مکرر و هفتگی با مردم عزیز شهرها و روستاها در مساجد و… دیدارهای متعدد داشته و سعی شد تا با دیدار مستقیم با مردم و استفاده از نظرات ارزشمند، پیشنهادات و انتقادات مردم، اهداف پیشرفت شهرستان را دنبال کنیم.

تقدیر از عوامل مواکب اربعین

وی با قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران و عوامل ١٠ موکب مردمی دارالمومنین شوشتر که در ایام اربعین حسینی به زائران خدمت‌رسانی کردند، افزود: پشتیبانی مردم و حمایت ادارات برای راه‌اندازی و خدمات‌دهی مواکب جای تقدیر دارد.

وی همچنین ضمن تقدیر از زحمات شورای تامین و همراهی و هماهنگی خوب و ارزشمند نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، از تلاشهای کارمندان فرمانداری، مدیران و کارمندان ادارات که در مجموعه دولت فعالیت می‌کنند و اصحاب رسانه که اقدامات انجام‌شده را به مردم شریف گزارش می‌دهند، تشکر کرد.

پروژه‌های مهم ملی در شوشتر

فرماندار شوشتر در ادامه با تاکید بر اهمیت اشتغال، تأمین آب شرب، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تقویت انرژی، از برنامه‌ریزی‌های خوب در این حوزه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه‌های دانش‌بنیان و بزرگی همانند راه‌اندازی ٢ کارخانه توسط شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره)، شامل کارخانه تولید کودهای فسفاته به روش ویدمایر و کارخانه بریج اسانس به عنوان بزرگترین کارخانه تولیداسانس خاورمیانه، به اتمام رسیده‌اند که ان‌شاءالله پس از حضور مسئولان کشوری افتتاح می‌شوند.

سید موسوی به دیگر پروژه‌های مهم شهرستان در یک سال گذشته اشاره و تصریح کرد: پروژه آبیاری زیرسطحی کشت و صنعت کارون که برای اولین بار در کشور به این شکل اجرا گردیده، با حضور رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی در اواخر سال قبل افتتاح شد که جزء کارهای ماندگار و ارزشمند دولت شهید رئیسی بود.

بخش خصوصی شوشتر در مسیر توسعه

وی همچنین از شرکت نگاز صنعت که یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید و ساخت قطعات فولادی است و اکنون پل خرمشهر را در حال ساخت دارد، به‌عنوان یکی از افتخارات شهرستان نام برد.

فرماندار شوشتر به پیشرفت راه‌اندازی فاز دوم شرکت‌های پارس کیمیا کلر و پارس پترو و شرکت تولید چوب داریون طبیعت که در حال ساخت هستند و در اشتغال تأثیر بسزایی خواهند داشت، اشاره کرد.

پروژه‌های آبرسانی

وی همچنین از پروژه آبرسانی خط ۷۰۰ میلی‌متر به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم دولت در شوشتر یاد کرد که در تابستان امسال موجب کاهش مشکلات تنش آبی در شهر شد.

وی ادامه داد: پروژه تثبیت جداره مرقد علامه شیخ (ره) که از خواسته‌های چند ساله مردم بود، الحمدالله در حال انجام و اتمام است.

تقویت شبکه برق در شوشتر

فرماندار شوشتر همچنین از تکمیل ایستگاه پست برق میان‌آب با نام شهدای دارالمومنین شوشتر، در آینده نزدیک و با حضور مسئولان ملی خبر داد. این پروژه مهم نیمه تمام با پیگیری های فراوان از سال قبل مجدد فعال شده و به اتمام رسیده است و با اعتباری بالغ بر ۴٩۵ میلیارد تومان در مدار قرار گرفته است.

سید موسوی به تقویت و بروزرسانی پست فرعی برق شوشتر که روبروی فرمانداری واقع شده و پس از ۴۵ سال انجام شده، اشاره کرد و گفت: این اقدامات موجب افزایش ظرفیت برق شهرستان شده است.

وی از اجرای پروژه های مخابرات فیبر نوری کسب و کار و خانگی در نقاط مختلف شهرستان که به زودی تمامی مناطق را پوشش خواهد داد، نیز خبر داد.

شوشتر؛ قطب کشاورزی

در حوزه کشاورزی، فرماندار شوشتر از کسب رتبه اول کشور در تولید گندم، شکر و برنج توسط این شهرستان خبر داد و افزود: امسال ۲۲۰ هزار تن گندم برداشت شده که نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

وی همچنین اعلام کرد که شرکت کشت و صنعت امام(ره) در سال جاری رکورد تولید شکر را زده است.

سید موسوی به دو پروژه بزرگ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: کد این پروژه‌ها پس از سفر استاندار محترم در سال گذشته مجدد فعال شده‌ و با تکمیل آن‌ها ۳ هزار هکتار به زمین‌های آبی شهرستان اضافه خواهند کرد.

تلاش برای راه اندازی کشتارگاه صنعتی مرغ

فرماندار شوشتر در ادامه به صدور مجوز، اختصاص زمین و خرید تجهیزات برای راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی مرغ توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و اتمام آن تا پایان سال اشاره کرد و افزود: این شهرستان به کشتارگاه مرغ صنعتی نیاز مبرم داشت زیرا مرغ باید از شهرهای دیگر تامین می‌شد که با این اقدام دیگر مشکلی نخواهد بود.

پروژه‌های حوزه مسکن

وی در حوزه مسکن، به شروع به کار پروژه نهضت ملی مسکن با تسطیح مرحله اول ٨٠ هکتاری و انعقاد قرارداد با ٣ پیمانکار برای شروع به ساخت ١٣٢۴ واحد نهضت ملی مسکن و نیز پیگیری برای الحاق ٣٠٠ هکتار زمین شناسایی شده برای طرح اشاره کرد.

وی از رفع مشکلات مسکن مهر شوشتر و شرافت پس از ۱۵ سال، خبر داد و بیان کرد: آسفالت این مناطق حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، همچنین کانال دفع آب‌های سطحی و روشنایی معابر آن تکمیل شده است. وی همچنین از اختصاص ٢٠٠ دستگاه آسانسور مربوط به ساختمان‌های مسکن مهر توسط راه و شهرسازی خبر داد.

پل چهارم شوشتر – پل علامه شیخ شوشتری(ره)

سیدموسوی همچنین به شروع به کار اخذ کد و مجوز پروژه پل چهارم شوشتر اشاره و اعلام کرد: تفاهم‌نامه بین شهرداری و راه و شهرسازی برای این پروژه بسته شده و به امید خدا پروژه آن امسال آغاز خواهد شد.

وی افزود: ساماندهی سه‌راه شلیلی نیز طبق توافقی به راهداری استان واگذار شده است و امیدوار هستیم پس از تخصیص اعتبار لازم این طرح چندین ساله هم به مرحله اجرا برسد.

اقدامات حوزه آموزش و پرورش و ورزش

وی همچنین از ارتقاء ۶ رتبه‌ای جایگاه آموزش و پرورش شوشتر در زمینه آموزش و موفقیت‌های کسب‌شده در جشنواره‌ها خبر داد و بیان کرد: چندین پروژه برای تکمیل مدارس روستایی و شهری و تأمین تجهیزات آموزشی در حال انجام است و با آغاز سال تحصیلی افتتاح خواهند شد.

وی همچنین به فعالیت‌های بسیار خوب حوزه ورزش مانند احداث چمن مصنوعی در روستاها، بازسازی استخر، بازسازی و اصلاح زمینهای چمن تختی و شرافت و نورپردازی ورزشگاه تختی بعد از ۳۰ سال اشاره کرد.

خدمات در روستاها

سیدموسوی همچنین با اشاره به نگاه ویژه دولت و نظام به روستاهای استان و اختصاص اعتبار آلایندگی اشاره کرده و از هزینه کرد بالغ بر بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در روستاهای شهرستان در یک سال گذشته برای اجرای کارهای زیربنایی نظیر تأمین مخازن آب، زیرساخت و آسفالت، جوی و جدول، پارک و فضای سبز، روشنایی، پایش تصویری و تهیه ماشین‌آلات مورد نیاز خبر داد.

گردشگری و میراث فرهنگی

وی اظهار کرد: دیواره غربی سازه‌های آبی که سال‌ها نیاز به مرمت و استحکام داشت، ساماندهی و مرمت آن انجام شده است.

فرماندار شوشتر از تدوین طرح جامع گردشگری شوشتر خبر داد و اعلام کرد: این شهرستان موفق به کسب رتبه اول صحت‌سنجی اشتغال‌زایی در استان شده و بخش‌های مختلفی در این موفقیت نقش داشته‌اند.

وی همچنین از کسب رتبه اول بنیاد مسکن شهرستان در حوزه‌های مختلف در سطح استان خبر داد و بیان کرد: بخش‌های مختلف بیمارستان خاتم‌الانبیاء در حال تکمیل و ساماندهی هستند و امیدواریم فاز دوم این بیمارستان با ۲۰۰ تخت تا پایان سال راه‌اندازی شود.

کارهای فرهنگی

سید موسوی در پایان از انجام کارهای ارزشمند فرهنگی در شهرستان تقدیر کرده و گفت: از ائمه جمعه به ویژه حاج آقا حبیب‌پور و هیئت‌های مذهبی شهرستان که شوشتر را در زمینه کارهای فرهنگی و مذهبی به الگویی در سطح کشور تبدیل کرده‌اند، قدردانی می‌شود.

تقدیر از فرماندار شوشتر

در پایان نماز جمعه و سخنرانی فرماندار، حجت‌الاسلام حبیب‌پور امام جمعه شوشتر با اهدای لوح و هدایا، از دکتر سید موسوی به عنوان نماینده عالی دولت به جهت زحمات و تلاش‌های صورت گرفته برای پیشرفت شهرستان و به نمایندگی از سایر خدمت‌گذاران، قدردانی کرد.

 

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=12059

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: