کد خبر : 5452
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 دی 1393 - 11:34
615 views

رضایی : مسجد سلیمان تبدیل به منطقه محصولات پتروشیمی میشود

رضایی : مسجد سلیمان  تبدیل به منطقه محصولات پتروشیمی میشود

 رضایی : مسجد سلیمان  تبدیل به منطقه محصولات پتروشیمی میشود محسن رضایی با اشاره به شدت یافتن تحریم های بین‌المللی از سال ۹۰ گفت: طی سه سال گذشته روزانه یک و نیم میلیون بشکه صادرات نفت ایران کاهش یافته است که این موضوع بیش از یکصد میلیارد دلار به ایران ضربه زده است. به گزارش

 رضایی : مسجد سلیمان  تبدیل به منطقه محصولات پتروشیمی میشود

محسن رضایی با اشاره به شدت یافتن تحریم های بین‌المللی از سال ۹۰ گفت: طی سه سال گذشته روزانه یک و نیم میلیون بشکه صادرات نفت ایران کاهش یافته است که این موضوع بیش از یکصد میلیارد دلار به ایران ضربه زده است.


به گزارش سفیر شوشتر به نقل از روزنامه ابتکار ، دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته (یکشنبه، ۲۱ دیماه) در مراسم تحویل سایت پتروشیمی مسجد سلیمان به پیمانکار چینی با اشاره به این که تحریم های نفتی به دو دسته مقداری و قیمتی تقسیم شده است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۰ تحریم های مقداری سبب شد صادرات ایران از روزانه ۲,۵ میلیون به کمتر از یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.وی افزود: طی دو ماه گذشته تحریم های قیمتی که با کمک کشورهای همچون عربستان اتفاق افتاد سبب کاهش ۵۰ درصدی قیمت نفت ایران شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که شرکت های چینی پس از تحریم ایران کمک زیادی به ما کردند، افزود: امروز شرکت های چینی بر خلاف دولت استعماری انگلستان، با انتقال فناوری و بر اساس قرارداد مشخص و عادلانه گازهای همراه نفت منطقه مسجد سلیمان را تبدیل به محصولات پتروشیمی می‌کنند.

وی با اشاره به بلوکه شدن درآمدهای نفتی ایران در کشورهایی همچون چین گفت: دولت چین بر خلاف دولت های غربی بر اساس مذاکرات صورت گرفته چندین برابر پول نفت ایران را در قالب فاینانس در طرحهای زیربنایی کشورمان سرمایه گذاری می‌کند.

رضایی با بیان این که کشورهای غربی به بهانه انحراف هسته ای، ایران را تحریم می‌کنند، افزود: هم اکنون بازرسان سازمان انرژی هسته ای به صورت منظم از تاسیسات هسته ای ایران بازدید می‌کنند.

وی تاکید کرد: ایران هیچگاه به دنبال ساخت بمب هسته ای نبوده است و همه دنیا می‌دانند که تحریم ها به این دلیل است که یکبار دیگر ایران به دامان کشورهایی همچون آمریکا برگردد و این آرزو را آمریکا به گور خواهد برد.

رضایی اقتصاد مقاومتی را حفظ عزت و استقلال کشور همراه با اقتصاد قوی دانست و گفت: ساخت پتروشیمی مسجد سلیمان و تبدیل گازهای همراه نفت به محصولات پتروشیمی یکی از نمودهای اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: به دنبال آن هستیم که یک منطقه ویژه انرژی برای مناطق لالی، گتوند، شوشتر و اندیکا ایجاد کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر