به گزارش خبرآنلاین، فولکسواگن ID.7 در اکتبر سال قبل نیز پرفروشترین خودروی برقی نروژ بوده و انتظار میرود در سال جاری میلادی، خودروهای برقی سهم ۲۵ درصدی از بازار خودروی اتحادیه اروپا داشته باشند. مارتین ساندر مدیر فروش فولکسواگن در مصاحبه اخیر خود با اتوموتیونیوز اظهارات قابلتوجهی داشته است. زمانی که از او درباره تصمیم خریداران درباره انتخاب خودروی برقی یا بنزینی پرسیده شده او گفته است: ابتدا باید درباره حقایق صحبت کنید. برای مثال خودروهای برقی بسیار مطمئنتر از مدلهای درونسوز هستند اما تنها راه برای تغییر عقیده مردم این است که آنها را با این وسایل نقلیه آشنا کنید.
به نقل از پدال، البته جدیدترین مطالعه کانسومر ریپورتز نشان میدهد مالکان خودروهای برقی ۴۲ درصد مشکلات بیشتری را در خودروهای خود تجربه کردهاند. شاید این آمار در نگاه اول خیلی خوب نباشد اما نسبت به مطالعه سال ۲۰۲۳ بسیار بهبود یافته است. در نظرسنجی سال ۲۰۲۳، خودروهای برقی ۷۹ درصد مشکل بیشتری نسبت به مدلهای درونسوز داشتهاند. در جدیدترین مطالعه کانسومر ریپورتز که در دسامبر ۲۰۲۴ منتشر شده است حدود ۳۰۰ هزار نفر از مالکان خودروهای برقی مدل ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ شرکت کردهاند. کانسومر ریپورتز که خودروی فولکسواگن ID.4 را جزو غیرقابلاعتمادترین خودروهای جدید معرفی کرده اظهار میدارد بیش از هر زمان دیگری بازخوردهای مالکان خودروهای برقی را دریافت کرده است.
اما مدیر فولکسواگن خاطرنشان میسازد مردمی که درباره خرید خودروهای برقی مردد هستند باید یک روز را به تست و بررسی این خودروها اختصاص دهند تا راحتی، سادگی و سرعت شارژ این مدلها را مشاهده کنند. مدیر فروش فولکسواگن در ادامه میگوید خودروی ID.3 از جنبههای کلیدی بهتر از تسلا مدل Y، فولکسواگن گلف و بی ام و i4 عمل میکند. او توضیح میدهد نسخه GTX این هاچبک برقی توان پیمایش بیشتری نسبت به مدل Y داشته و در بحث پرفورمنس نیز بهتر از گلف GTI عمل میکند و زمان شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری آن نیز کمتر از بی ام و i4 است.
باید دانست گسترش سبد محصولات برقی فولکسواگن ادامه داشته و شامل خودروی ارزانقیمت ID.2 میشود. این خودرو که قرار است قیمتی کمتر از ۲۶ هزار دلار داشته باشد بنا به گفته ساندر قواعد بازی را تغییر خواهد داد. حتی قرار است محصولی ارزانتر با نام احتمالی ID.1 و بهای کمتر از ۲۱ هزار دلار نیز تولید شود. در ابتدا قرار بود برای تولید این خودرو با رنو همکاری شود اما در نهایت دو طرف تصمیم گرفتند راه خود را از یکدیگر جدا کنند. گروه فولکسواگن به شخصه توسعه ID.1 را انجام خواهد داد و رنو نیز روی توئینگو برقی کار خواهد کرد. قرار است نهمین نسل فولکسواگن گلف هم فقط بهصورت برقی معرفی شود.
۵۸۵۸