بهترین شهرک ایرانی اسلامی کشور در حال نابودی است

شهر شوشتر نو، به عنوان معماری ایرانی اسلامی با تغییر طرح از سوی شهرداری شوشتر در حال نابود شدن است.
به گزارش سفیرشوشتر ، به نقل از باشگاه خبرنگاران علی محمد چهار محالی مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان شوشتر در خصوص وضعیت شهر شوشتر گفت: معماری این شهرک، در فاصله‌ی ۱۰۰ الی ۲۰۰ متری شهر قدیم شوشتر ساخته شده، کامران دیبا است که این شهرک را با بهره‌گیری از فرهنگ ایرانی اسلامی و پرهیز از هرگونه معماری و فرهنگ بیگانه شروع کرد.
وی ادامه داد: این شهرک در سال دو هزار میلادی برنده جایزه آقاخان و به عنوان بهترین شهرک در جهان معرفی شد.مسئول اداره میراث شوشتر عنوان کرد: متأسفانه هنوز این شهرک در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده و همین مسئله باعث شده که این شهرک از حیطه نظارت و مراقبت میراث فرهنگی خارج شود.چهار محالی اظهار داشت: نبود نظارت میراث فرهنگی به طور مستقیم بر روی این شهرک که نماد فرهنگ ایرانی اسلامی در کمتر از ۵۰ سال اخیر است باعث شده که شهرداری شوشتر به تازگی دست به تخریب و تغییر کاربری بسیاری از فضاهای این شهرک بزند و جای تأسف دارد که آنان این شهرک را با طراحی و مدل روز و بیگانه تغییر می‌دهند.
وی خاطر نشان کرد: تنها اقدام میراث فرهنگی شوشتر چیزی جز خواهان ثبت رسیدن این شهرک به فهرست آثار ملی نیست و تا زمانی که این شهرک به ثبت ملی نرسد کاری از میراث فرهنگی ساخته نیست. و باید گفت شهرداری شوشتر در راستای این اقدام چند فرهنگی باید جوابگوی این مسئله باشد.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=3390

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: