آب روستا ۵ میل وصل شد/ سه ضلع مشکلات آبفا در شوشتر چیست

؛
شامگاه گذشته پس از حدود ۱۵ روز قطعی آب و پس از پیگیری‌های مداوم مردم روستا و اصحاب رسانه بالاخره آب به روستای ۵میل و پادگان شهید دقایقی رسید.
روستای ۵ میل در بخش مرکزی و در مرز حوزه استحفاظی شهرستان شوشتر قرار دارد، که در فصل تابستان ۱۲ خانوار و در زمستان ۲۴ خانوار در آن سکونت دارند. این روستا چند روزی به علت مشکلات در تاسیسات آبرسانی و همچنین افت فشار ناشی از انشعابات غیرمجاز از نعمت آب بی بهره بودند. که شامگاه گذشته پس از چند شبانه روز آب به روستا رسید.
فرسودگی شبکه و تاسیسات، عدم تخصیص اعتبارات لازم، سوء مدیریت و بی‌انگیزه گی سه ضلع یک مثلث هستند که منجر به تضییع حقوق عامه مردم در حوزه آبفا شهرستان شوشتر شده است.
در روزهایی که دما به بیش از ۴۵ درجه سانتیگراد می‌رسد و در شرایطی که برخی همشهریان در حال استفاده از باغ ویلا و امکانات تفریحی در شوشتر هستند و مردم مظلوم روستای ۵میل حدود ۱۵ روز بدون آب بودند و با شرایط سخت بی آبی دست و پنجه نرم کردند، که در این مدت زمان در شرایط سخت با تانکر و کمک اهالی روستا آبرسانی صورت پذیرفت.
به عقیده کارشناسان و مطلعین حوزه آب برداشت غیرمجاز آب توسط باغ ویلاها در مسیر، نقش مهمی در افت فشار و قطعی آن خصوصا در اواخر هفته ها دارد.
البته در هفته گذشته طی اقدامی ولو دیرهنگام توسط آبفا شوشتر و با اهتمام دادستان جهادی آب برخی از انشعابات غیرمجاز باغ ویلاها قطع شد که این امر جای تقدیر دارد.
رخداد بی آبی روستای ۵میل در حالی در دو هفته گذشته صورت پذیرفت که نماینده شوشتر و گتوند از نشست با وزیر نیرو و توفیقات در این حوزه خبر می دهد اما واقعیت این است که در شهرستان های حوزه انتخابیه بعلت عدم تخصیص اعتبارات لازم و در پی آن عدم امکان تعمیر و نگهداری به موقع تاسیسات، آب مردم یک روستا ۱۵ روز قطع می شود.
البته این تمام ماجرا نیست مدیریت حوزه آبفا شوشتر در سال‌های اخیر یکی از پر چالش ترین مسئولیت ها بوده است. و در کنار آن میتوان به بی‌انگیزه گی مدیر در آستانه بازنشستگی آبفا شوشتر و عدم ارتباط سازنده با مسئولین شهرستانی و استانی را دیگر علل و عوامل مشکلات در حوزه مدیریت آبفا اشاره کرد. که متاسفانه دود این نقصان ها آن در چشم مردم می رود.
به نظر می‌رسد اگر فشار افکار عمومی و قوه قهریه نباشد اراده ای برای پیگیری امور توسط این مدیر در آستانه بازنشستگی وجود ندارد.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=10866

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: