کد خبر : 977
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 10:04
546 views

گودی زیر چشم خود را اینگونه درمان کنید

گودی زیر چشم خود را اینگونه درمان کنید

از این به بعد گذاشتن چای کیسه‌ای نیمه‌گرم زیر چشم را فراموش نکنید، ‌ چای با داشتن مقدار زیادی تانن، نقش مهمی بر کاهش ورم زیر چشم دارد. دکتر مسعود جعفری‌پور، ‌فوق تخصص جراحی پلاستیک، گفت: ‌از شایع‌ترین علل تیرگی زیر چشم‌ها، ‌ انواع آلرژی‌ها است. آلرژی انواع گوناگونی دارد و از یک حساسیت ساده

از این به بعد گذاشتن چای کیسه‌ای نیمه‌گرم زیر چشم را فراموش نکنید، ‌ چای با داشتن مقدار زیادی تانن، نقش مهمی بر کاهش ورم زیر چشم دارد.

دکتر مسعود جعفری‌پور، ‌فوق تخصص جراحی پلاستیک، گفت: ‌از شایع‌ترین علل تیرگی زیر چشم‌ها، ‌ انواع آلرژی‌ها است. آلرژی انواع گوناگونی دارد و از یک حساسیت ساده به بوی گل شروع می‌شود و به آلرژی به پنی‌سیلین، ‌ دود سیگار و هوای آلوده ختم می‌شود، بدیهی است درمان آن، ‌ استفاده از آنتی‌هیستامین نیست و فقط باید از ماده حساسیت‌زا دوری جست. وی افزود: دومین عامل شایع کبودی زیر چشم، ‌ اختلال خواب است. بعضی از افراد عقیده دارند که این خواب سه یا چهار ساعته طی شبانه‌روز، ‌جوابگوی نیاز آن‌ها به خواب است اما در واقع این طور نیست و این افراد به خاطر داشتن نیروی جوانی، از ذخیره انرژی خود برای سرحال بودن استفاده می‌کنند. غافل از اینکه این ذخیره تمام شدنی است.

دکتر جعفری‌پور تصریح کرد: کبودی زیر چشم‌ها می‌تواند اولین علامت تمام شدن این ذخیره معدود باشد پس حتما باید هفت تا نه ساعت در شبانه روز، به خوابیدن اختصاص داده شود کیفیت خواب مهم‌ترین عامل سر حال بودن و بیمه شدن در برابر بیماری‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: بیماری‌های هورمونی، عاطفی، روحی و روانی و تغذیه‌ای نیز نقش موثری در بروز تیرگی زیر چشم دارند اما شاید بتوان کاهش وزن ناگهانی به علت رژیم‌های نامتعارف را نیز از جمله علل مهم گودی و تیرگی زیر چشم دانست. دکتر جعفری‌پور در رابطه با درمان این عارضه تصریح کرد: ‌برای درمان تیرگی زیر چشم می‌توان از ماسک‌های آب‌رسان و مواد پرکننده استفاده کرد، همچنین پوست خیار و چای نیز در درمان این عارضه نقش مهمی دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر