کد خبر : 9488
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آبان 1398 - 7:17
547 views

کشت ۲۰۰ هکتار کلزا در کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر

کشت ۲۰۰ هکتار کلزا در کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر

به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ها و امکانات موجود، امسال در۲۰۰ هکتار از اراضی این شرکت، گیاه کلزا کشت شد

به گزارش سفیرشوشتر به نقل از روابط عمومی کشت و صنعت امام خمینی(ره)، ۲۰۰ هکتار از اراضی این شرکت به زیر کشت کلزا رفت.
معاون کشاورزی کشت و صنعت امام خمینی(ره) با بیان اینکه مقدمات و امکانات لازم مانند تامین کود و نهاده ها برای کشت این دانه روغنی فراهم و عملیات کاشت کلزا از اواخر مهرماه آغاز گردید، گفت: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ها و امکانات موجود، امسال در۲۰۰ هکتار از اراضی این شرکت، گیاه کلزا کشت شد.
ماکنالی گفت: پیش بینی میشود به فضل خدا و همت همکاران اداره غیر نیشکری، با راندمان ۲۲۰۰ کیلوگرم در هکتار، حدود ۴۴۰ تن دانه روغنی کلزا تولید شود.
ناصر ماکنالی افزود: در سال ۱۳۸۱ با هماهنگی اداره جهاد کشاورزی برای اولین بار در شهرستان شوشتر و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی کشت کلزا با چهار هکتار در اراضی کشت و صنعت امام خمینی(ره) آغاز گردید و طی سنوات گذشته بالغ بر۱۳۷۳ هکتار کشت کلزا صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد:کشت گیاه کلزا به واسطه داشتن ریشه عمودی رونده در اصلاح خاک های سنگین منطقه بسیار حائز اهمیت بوده و سازگاری آن با شرایط آب و هوایی منطقه و پتانسیل عملکرد و همچنین درصد بالای روغن دانه های آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی اضافه کرد: بقایای گیاهی مطلوب گیاه کلزا علاوه بر تاثیر مثبت در میزان ماده آلی خاک، در تامین علوفه مورد نیاز دامداران منطقه نیز موثر بوده و در دوره گلدهی در توسعه صنعت زنبورداری نقش مهمی را ایفا می نماید.
شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی از جمله واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده که در ۳۰ کیلومتری جنوب شوشتر واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر