کد خبر : 3283
تاریخ انتشار : جمعه 20 تیر 1393 - 9:25
633 views

کاهش تورم محصولات کشاورزی در بازار محسوس نیست

کاهش تورم محصولات کشاورزی در بازار محسوس نیست

در حالی که آمارهای منتشرشده توسط مرکز آمار ایران نشان‌دهنده کاهش تورم در کالاهای مصرفی و مایحتاج مردم است، هنوز ارزانی و پایین آمدن نرخ تورم توسط مردم احساس نشده است. به گزارش سفیر شوشتر،عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)

در حالی که آمارهای منتشرشده توسط مرکز آمار ایران نشان‌دهنده کاهش تورم در کالاهای مصرفی و مایحتاج مردم است، هنوز ارزانی و پایین آمدن نرخ تورم توسط مردم احساس نشده است.

به گزارش سفیر شوشتر،عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: به‌رغم آنکه در ماه رمضان سایر بخش‌های اقتصادی از رکود معناداری برخوردار می‌شوند، اما بازار کالاهای مصرفی رونق گرفته و هرساله با تورم و افزایش کاذب قیمت‌ها روبه‌رو می‌شود.

سید محمد سادات‌ابراهیمی افزود: اگر از پدیده گران‌فروشی عده‌ای از دلال‌ها و سودجویان بگذریم، باید گفت کاهش تورمی که دولت‌مردان از آن سخن می‌گویند، به معنای ارزانی کالاها در بازار نیست، بلکه نوسانات قیمتی کالاهای اساسی کمی کاهش یافته، اما باعث نشده است که مردم کاهش تورم را در جامعه احساس کنند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز مردم به‌رغم اعلام دولت‌مردان نظیر مرغ، تخم‌مرغ، بازار گوشت و همچنین لبنیات باعث شده کاهش نرخ تورم برای غالب مردم محسوس نباشد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قیمت هفت‌هزار و ۳۶۰ تومانی مرغ ادامه داد: رسیدن قیمت هر کیلوگرم مرغ تا هفت‌هزار و ۳۶۰ تومان قیمتی نیست که بتوان آن را در زمره کالاهای ارزان‌قیمت قرار داد.

سادات‌ابراهیمی در پایان اظهار امیدواری کرد که با اجرای قانون انتزاع و اجرایی شدن همه مواد آن به‌صورت واقعی، وزارت جهادکشاورزی بتواند با درک صحیح از میزان تولید و توزیع از طریق فعال کردن تشکل‌های محصولات کشاورزی تنظیم بازار محصولات تولیدی را در اختیار بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر