مسئولین علوم پزشکی شوشتربخوانند؛

هر چه سریعتر آسانسور مرکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام را راه اندازی کنید

هر چه سریعتر آسانسور مرکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام را راه اندازی کنید

طبق آیین نامه ضوابط معلولین جسمی و حرکتی کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم گردد. حال در

طبق آیین نامه ضوابط معلولین جسمی و حرکتی کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم گردد.

حال در ضلع چپ ورودی بیمارستان خاتم الانبیاء شوشتر مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان و بیماری های غیرواگیردار و مرکز سنجش تراکم استخوان سرطان واقع شده که محل تردد و مراجعه سالمندان، معلولان و بیماران پر خطر است که بعلت خرابی آسانسور و عدم راه اندازی آن توسط کارفرما مشکلات عدیده ای را برای مراجعه کنندگان پدیدار کرده است.

متاسفانه عدم راه اندازی آسانسور در حالی اتفاق افتاده است که طی یک کج سلیقگی مسئولان واحد سنجش پوکی استخوان در طبقه دوم واقع شده است که بیشترین مراجعه کنندگان که اغلب سالمندان هستند را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است، پرواضح است کسانی که از بیماری پوکی استخوان شدید رنج می برند باید در رفت آمد ها مراقبت لازم را داشته باشند که در صورت افتادن روی سطح زمین و شکستگی استخوان خسارات جبران ناپذیری برای آنها در پی خواهد داشت. در حال حاضر یک بیمار برای مراجعه به مرکز سنجش پوکی استخوان باید بیش از ۳۰ پله را بالا و پایین برود.

سوال اینجاست این مرکز که حدود سه سال است پس از چند مرتبه بازدید و افتتاح راه اندازی شده است چرا و به چه دلیل آسانسور آن بی استفاده و خراب مانده است؟

افتتاح چندین مرتبه ای این مرکز اگر برای معلولان و سالمندان پر دردسر بوده اما از صدقه سر آن برای دستگاه تبلیغاتی نماینده شوشتر و گتوند در چندین نوبت در فضای مجازی تولید محتوا کرده است. راه اندازی نصفه و نیمه برخی از مراکز اینچنینی مشکلات را برای مردم دوچندان کرده است.

امید آن داریم با همت مسئولان هر چه سریعتر مشکل این قشر آسیب پذیر هر چه سریعتر رفع گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر