شهر باستانی شوشتر موزه برای نگهداری آثار تاریخی ندارد

شهر باستانی شوشتر موزه برای نگهداری آثار تاریخی ندارد

به گزارش سفیر شوشتر، علی محمد چهارمحالی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: شهرستان شوشتر هم اکنون قابلیت داشتن بیش از ۱۰موزه تخصصی را دارا است اما به دلیل نداشتن موزه، برخی آثار تاریخی این شهرستان در موزه شوش، آبادان و ایران باستان نگهداری می شوند. وی افزود: به تازگی در نشست

به گزارش سفیر شوشتر، علی محمد چهارمحالی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: شهرستان شوشتر هم اکنون قابلیت داشتن بیش از ۱۰موزه تخصصی را دارا است اما به دلیل نداشتن موزه، برخی آثار تاریخی این شهرستان در موزه شوش، آبادان و ایران باستان نگهداری می شوند.
وی افزود: به تازگی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر شوشتر در این زمینه رایزنی صورت گرفته و پیشنهاد شده از آنجا که در آینده ای نزدیک شهرداری به ساختمان جدید منتقل شود، ساختمان قدیمی شهرداری شوشتر برای راه اندازی موزه در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد.
رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان شوشتر گفت: امیدواریم با موافقت شورای اسلامی شهر و شهرداری ، شوشتر نیز همچون شهرهای دیگر صاحب موزه شود.
شوشتر با حدود یکصد بنای باارزش تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی، متعلق به دوران های مختلف از شهرهای کهن ایران محسوب می شود که شاهکارهای مهندسی آب در آن به منصه ظهور رسیده از این رو شوشتر را می توان موزه مهندسی آب ایران دانست. مجموعه سازه های آبی آن در سال ۱۳۸۸ به عنوان دهمین اثر کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
مجموعه بی نظیر آبشارها و آسیاب های آبی شوشتر که مجموعه ای به هم پیوسته از پل ها، آسیاب ها، آبشارها و تونل های عظیم هدایت آب را شامل می شوند در دوران هخامنشیان تا ساسانیان، برای بهره گیری بیشتر از آب ساخته شده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر