کد خبر : 2184
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 - 3:59
671 views

بسیاری از مسئولان اطلاعی از قانون ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با مفاسد ندارند

بسیاری از مسئولان اطلاعی از قانون ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با مفاسد ندارند

به گزارش سفیرشوشتر به نقل از تسنیم،آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب  با اشاره به ۱۰ اردیبهشت‌ماه سالروز صدور فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: صدور فرمان مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۰ منشاء تحولات برزگ در زمینه مفاسد اقتصادی شد که

به گزارش سفیرشوشتر به نقل از تسنیم،آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب  با اشاره به ۱۰ اردیبهشت‌ماه سالروز صدور فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: صدور فرمان مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۰ منشاء تحولات برزگ در زمینه مفاسد اقتصادی شد که از جمله این تحولات، تحول در عرصه تصویب قانون ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با مفاسد شد که یک قانون جامع است.

وی افزود: در کنار قانون‌گذاری برای ریشه‌کن کردن فساد اقتصادی باید شاخص‌های نظارت و کنترل سیستمی را هم مورد توجه قرار داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیاز به مدیریت جامع دارد، اظهار داشت: مبارزه با مفاسد فقط امر قضایی نیست. کما اینکه قوه‌ مجریه و یا مقننه هم نمی‌تواند به تنهایی در این زمینه کار کند. به همین جهت برای مبارزه و مقابله با فساد اقتصادی نیاز به مدیریت جامع‌نگر داریم.

آیت‌الله کعبی با اشاره به اینکه باید چهار پایه اساسی را در مبارزه با مفاسد اقتصادی مورد توجه قرار دهیم، گفت: پایه اول نظارت کارآمد بر سیستم مدیریتی کشور و تمرکز جامع، مقتدرانه، هوشمندانه و مدبرانه است و شاخص دوم فعال کردن بخش خصوصی برپایه رقابت سالم و عدم انحصار دولتی است.

وی روان‌سازی خدمات عمومی را سومین پایه اساسی در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی برشمرد و ادامه داد: اگر خدمات عمومی روان و بوروکراسی اداری کم شود مبارزه با مفاسد کاهش پیدا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه الحمدالله قانون ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با مفاسد تصویب شده است، تصریح کرد: البته سه آئین‌نامه این قانون به تصویب رسیده و متاسفانه هنوز اجرایی نشده و برای آن هم فرهنگ‌سازی انجام نشده است. ضمن اینکه بسیاری از مسئولان اطلاعی از این قانون ندارند چه برسد به مردم.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی، نظارت قضایی باید هماهنگ‌تر عمل کند تا بدین وسیله براساس منویات رهبری یک گام به جلو برود.

وی در پایان تصریح کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید باعث شود سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی کند شود. از این‌رو در کنار مبارزه با مفاسد اقتصادی باید سیستم تشویق سرمایه‌گذاری و فعال کردن بخش خصوصی را مورد توجه قرار دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر