استاندارخوزستان : رونق گردشگری خوزستان در گرو دادن اختیارات به استان است

 استاندار خوزستان گفت: راهکار رونق گردشگری در استان های مرزی به ویژه در استان خوزستان دادن اختیارات به استان است.

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از ایرنا ‘ عبدالحسن مقتدایی ‘ پنجشنبه دردومین نشست تخصصی شورای راهبردی گردشگری سلامت در محل هتل پارس اهواز اظهارداشت: دادن اختیارات به استان های مرزی باعث می شود تا بهترین راهکارها از سوی استان برای جذب هر چه بیشتر توریسم و مسافر با توجه به ظرفیت های و شرایط استان ارائه و اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان های دولتی و خصوصی بسیار قدرتمندی در استان فعال هستند گفت: در بخش سلامت خوزستان استعداد ها و تخصص های بسیار زیادی وجود دارد که می توان از این ظرفیت ها در بخش توریسم درمانی استفاده کرد.

استاندار خوزستان بیان داشت: در کنار داشتن ظرفیت درمانی باید شرایط را به گونه ای فراهم کرد که افرادی که برای درمان از خارج از کشور وارد استان می شوند در آرامش و امنیت خاطر به درمان خود بپردازند که در این راستا می توان امتیازهایی را برای توریسم هایی که به قصد درمان به استان وارد می شوند ایجاد کرد.

وی گفت: اگر ساختار مناسبی در استان فراهم نشود بحث توریسم درمانی با موفقیت اجرا نمی شود.

** ۱۳ میلیارد ریال به بخش گردشگری خوزستان اختصاص یافت

عالی ترین مقام دولت در استان خوزستان افزود: برای اجرای پروژه های گردشگری در استان شورای برنامه ریزی اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال را به استان اختصاص داده است تا با اجرای طرح های گردشگری در خوزستان بستری برای رونق صنعت گردشگری دراستان فراهم شود.

مقتدایی بیان داشت: تلاش شد تا راهکارهای دیگری برای تشویق مردم خوزستان در جهت شناخت هر چه بیشتر استان فراهم شود که از ان جمله تعطیلی روزهای پنج شنبه و آزاد شدن تردد خودروهای پلاک اروند در استان بود تا مردم وقت و وسیله مناسب برای گردشگری در استان را داشته باشند.

استاندار خوزستان افزود: مردم و مسئولان استان باید درگیرد بحث گردشگری باشند و هر دستگاهی در هر نقطه از خوزستان باید تصمیم مناسب برای رونق گردشگری در استان را بگیرد.

مقتدایی با اشاره به ایجاد شرایط مناسب برای تردد زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه و چذابه به کشور عراق افزود: استانداری خوزستان برای ۱۰ روز قبل از اربعین حسینی و ۱۰ روز پس از مراسم اربعین گرفتن عوارض از زائران را متوقف کرد و کشور عراق نیز قیمت ویزای ۴۰ دلار را به یک دلار کاهش داد.

وی افزود: این حرکت شرایط جذب هر چه بیشتر زائران کشور به استان خوزستان و کشور عراق را فراهم کرد.

در این مراسم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از استاندار خوزستان به دلیل تلاش هایی که در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری استان انجام داد تجلیل کرد.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=5085

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: