کد خبر : 2205
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 - 0:54
674 views

«کشت و صنعت کارون» یک شرکت، دو رئیس هیئت مدیره

«کشت و صنعت کارون» یک شرکت، دو رئیس هیئت مدیره

«کشت و صنعت کارون» یک شرکت، دو رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت کارون در شمال خوزستان و در حومه شوشتر، بزرگترین تولید کننده شکر سفید در ایران و خاورمیانه است که سهام دار اصلی آن بانک کشاورزی ایران است. به گزارش سفیرشوشتر،این شرکت مانند خیلی از شرکت های ثبت شده، دارای یک هیئت

«کشت و صنعت کارون»

یک شرکت، دو رئیس هیئت مدیره

شرکت کشت و صنعت کارون در شمال خوزستان و در حومه شوشتر، بزرگترین تولید کننده شکر سفید در ایران و خاورمیانه است که سهام دار اصلی آن بانک کشاورزی ایران است.

به گزارش سفیرشوشتر،این شرکت مانند خیلی از شرکت های ثبت شده، دارای یک هیئت مدیره ۵نفره است که از این میان؛ یک نفر مدیرعامل،یک نفر عضو موظف،یک نفر رئیس هیئت مدیره و دونفر دیگر اعضای این ترکیب قانونی هستند.

اما در اواخر بهمن ماه سال ۹۲ مدیر عامل این مجتمع(مهندس میری مقدم) به طور ناگهانی تقاضای یک هفته مرخصی نمود و پس از سپری شدن مدت مذکوربه دلیلی که هنوز برهیچکس معلوم نیست هرگز به این مجتمع بازنگشت و با همان سمت مدیرعاملی، سکوت و خانه نشینی اختیار کرد.

گرچه پس از گذشت افزون بر ۳ماه هنوز مکاتبات اداری شرکت با نام و سمت ایشان معتبر و در گردش است اما پشت پرده های ضخیم این سیاست  چه برنامه های در حال تدوین و شکل گیری است؛سئوالی است که باید تصمیم گیران پایتخت نشین در بانک کشاورزی پاسخ آن را بیان کنند.

به هر شکل در پی عدم حضور مدیر عامل این غول صنعتی و از طرفی عدم برکناری یا عزل او،رفته رفته اختلافات بین اعضای هیئت مدیره و در پاره مواقع مسئولین محلی  بالا گرفت و کشمکش به جایی رسید که هم اکنون دونفر از اعضای هیئت مدیره،یکی باحکم مجمع و دیگری ظاهراٌ با تنفیذ اختیار از طرف مدیر عامل بانک کشاورزی مدعی رئیس هیئت مدیره این شرکت هستند و بدین ترتیب باید گفت شرکت کشت و صنعت کارون این روزها دو رئیس هیئت مدیره دارد، و با این حال به دلیل اختلاف نظر در معرفی مدیر عامل جدید و یا عزل مدیر عامل قبلی که رسماٌ مدیر عامل این شرکت است به نتیجه ای نرسیده اند. چرا که از قرار معلوم بین مدیران بومی برای تصاحب این پست پر درد سر اختلافات شدیدی روی داده؛تا جائیکه از آغاز به کار آقای مهندس حسن زاده که با معرفی شفاهی یکی از رؤسای هیئت مدیره در جمع پرشمار پرسنل این شرکت به عنوان مدیر عامل جدید انجام گردیده بود جلوگیری بعمل آمد تا این مجتمع عظیم ملی همچنان در بلاتکلیفی باقی بماند.

در این میان برخی معتقدند اگر مدیریت بانک کشاورزی  با سرعت این استخوان را از لای زخم برندارد و روند کنونی با دخالت  های عمومی مواجه گردد، قطعا در آینده، این شرکت با چالش های تازه ای روبرو خواهد شد.

به هر حال  این روزها شرکت کشت و صنعت کارون حال و روز خوشی ندارد و به نظر می رسد بانک کشاورزی با توجه به  اختلاف نظر های متعدد در درون هیئت مدیره این شرکت و دخالت های بعضی از مسئولین محلی  ناچار گردد برای برون رفت از چاه عمیق مشکلات از مدیری غیر بومی برای حیات این مجتمع سرگردان استفاده نماید.

و در پایان عاقلانه تر آنکه؛بانک کشاورزی تا تعیین تکلیف انتخاب و انتصاب مدیر عامل جدید،از مدیر عامل فعلی این شرکت بخواهد تا برای رتق و فتق امور جاری این شرکت در محل کار خود حضور داشته باشد .از طرفی شاید با تغییر رویه و اصلاح بعضی از امور  اصلاٌ نیازی به انتخاب و انتصاب مدیر عامل جدید نباشد.

 

نویسنده:جهانگیر ترکستانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

حاجی چهارشنبه , ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱:۲۴

طبق اخبار موثق از بهمن ماه مدیرعامل قبلی به دلایل عدم همکاری مجلس در کمک به حل مشکلات کارگران فصلی استعفا نموده اند و تاکنون مورد پذیرش مدیرعامل بانک کشاورزی قرار نگرفته است. مدیرعامل قبلی هم به دلیل اصرار بر عدم ادامه همکاری در مجتمع، از حضور در مجتمع خودداری نموده است.

انتخاب سردبیر