پاکسازی عرصه تاریخی بندعیار توسط دوستداران میراث فرهنگی شوشتر

 با همکاری پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر و بنیاد فرهنگی علامه شیخ شوشتری، مستند «آخرین روزهای صفر» در شوشتر کلید خورد.

به گزارش سفیر شوشتر، علی‌محمد چهارمحالی  در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب شوشتر، آب، زندگی اظهار کرد: برج بندعیار که یکی از آثار تاریخی ثبت جهانی شوشتر است توسط انجمن‌های دوستداران میراث فرهنگی و فعالان اجتماعی پاکسازی می‌شود.

وی افزود: پاکسازی نمادین در سطح شهرستان شوشتر باعث می‌شود تا دفع نخاله ساختمانی و زباله در این مکان‌های ارزشمند قبیح شمرده و این مسئله به فرهنگ تبدیل شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر با اشاره به اینکه باید در راستای عدم دفع نخاله و زباله در آثار تاریخی فرهنگسازی کرد، گفت: لازم است در راستای نحوه برخورد و مواجهه با آثار تاریخی به مردم آموزش‌های لازم ارائه شود تا شاهد ناهنجاری‌هایی در این زمینه نباشیم.

چهارمحالی با اشاره به اینکه شهرستان شوشتر دارای آثار تاریخی متعددی است، افزود: باید مردم در راستای حفاظت از آثار تاریخی یاور میراث فرهنگی باشند و در این زمینه از همه توان خود برای آموزش همگانی استفاده خواهیم کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  شوشتر تاکید کرد: بهترین روش برای نهادینه کردن فرهنگ شرایط مواجهه با آثار تاریخی و معرفی دقیق این آثار و پیشینه آن است که لازم است رسانه‌ها نیز در این راستا همکاری بیشتری با میراث فرهنگی داشته باشند.

گفتنی است شهرستان شوشتر بیش از ۵۰ درصد آثار ثبت ملی شده خوزستان را در خود جای داده و منظومه آبی به نام سازه‌های آبی تاریخی در فهرست آثار تاریخی ثبت جهانی شده را در خود جای داده است.

منبع:فارس

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=4391

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: