کد خبر : 8706
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آبان 1395 - 9:22
747 views

محیط شهری شوشتر در مسیر توسعه و پیشرفت / از احداث اولین زیرگذر تا بازارچه های محله ای و بلوارهای سلامت و زیباسازی شهر+تصاویر

محیط شهری شوشتر در مسیر توسعه و پیشرفت / از احداث اولین زیرگذر تا بازارچه های محله ای و بلوارهای سلامت و زیباسازی شهر+تصاویر

به گزارش سفیر شوشتر، مهندس مهراب فلسفی زاده در گفتگو با خبرنگار خوزپرس در شوشتر اظهار کرد: با حضور استاندار خوزستان ساختمان جدید اداری با زیربنای ۱ هزار و ۴۵۰ متر مربع در یک طبقه و ۳ هزار مترمربع محوطه سازی به منظور متمرکز کردن واحدهای مختلف اداری و ستادی شهرداری و سامان بخشی واحدهای

به گزارش سفیر شوشتر، مهندس مهراب فلسفی زاده در گفتگو با خبرنگار خوزپرس در شوشتر اظهار کرد: با حضور استاندار خوزستان ساختمان جدید اداری با زیربنای ۱ هزار و ۴۵۰ متر مربع در یک طبقه و ۳ هزار مترمربع محوطه سازی به منظور متمرکز کردن واحدهای مختلف اداری و ستادی شهرداری و سامان بخشی واحدهای پراکنده، و ارتقای کیفیت خدمات دهی به شهروندان و رعایت اصل احترام به ارباب رجوع افتتاح شد.

%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c

وی با اشاره به اینکه سالن مرکزی جهت راه اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی از مزیت های این مجموعه است تصریح کرد: در بنای جدید کلیه خدمات شهرداری به صورت مکانیزه ارائه خواهد شد. علاوه بر این، سردرب ورودی این بنا با استفاده از معماری بومی و مصالح سنتی طراحی شده و احداث آبنما در محوطه ساختمان با اعتبار ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7-2

مهراب فلسفی زاده با اشاره به احداث اولین زیر گذر شهر شوشتر به مزین به نام شهیدان خادم سید الشهدا است افزود: از دکتر شریعتی استاندار محترم بابت تقبل ۷۰ درصدی هزینه پروژه تشکر می کنیم و این موضوع کمک بزرگی برای اجرا این زیرگذر خواهد بود. این پروژه به طول ۵۱۰ متر از نوع سازه پیش ساخته بتنی و با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال ظرف مدت ۶ ماه ساخته می شود.

img_8719

وی اظهار داشت: این پروژه از لحاظ ترافیکی مشکل اتصال هسته مرکزی شهر از طریق خیابان امام شرقی با پل شهید کجباف و نیز ساماندهی تقاطع های فعلی و دوربرگردان ها با حذف تداخل ترافیکی جنوب به شمال و باالعکس بلوار آیت الله آل طیب را حل خواهد کرد. پروژه اولین زیرگذر شوشتر نقش بسیار مهمی در اتصال مرکز شهر به بخش پرجمعیت دیگری که شامل کوی نیرو، عمار، فرهنگ شهر، ۲۵۰ واحدی و… می شود، دارد.

img_8693

شهردار شوشتر امر زیباسازی محیط شهری را بسیار مهم و امری لازم دانست و در این رابطه افزود: از بدو شروع کار در شهرداری شوشتر، نورپردازی بلوارها و خیابان ها، ساخت آبنماهای شهری، و سایر امور زیباسازی و توجه به منظر شهری جزء اولویت ها بوده است. در همین خصوص آبنمای ریتمیک و بسیار زیبای میدان باطنی، پس از سال ها رنگ و بوی دیگری به این محدوده داده است. این آبنما با مبلغ ۲۴۵ میلیون تومان از محل اعتبارات جاری شهرداری شوشتر اجرا شده و انشاءالله در محل های دیگر نیز همین روند زیباسازی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به احداث اولین بازارچه محله ای در منطقه فرهنگ شهر بیان کرد: احداث بازارچه محله ای فرهنگ با زیربنای ۱۶۵۰ مترمربع فضای تجاری و ۳۵۰۰  مترمربع محوطه سازی و تعداد ۳۶ غرفه به منظور تمرکز زدایی از هسته مرکزی شهر و سهولت دسترسی شهروندان ساکن مناطق فرهنگ شهر و کوی نیرو و ۲۵۰ واحدی و غیره به خدمات موردنیاز روزمره، کاهش مراجعات و کاهش حجم و بار ترافیکی مرکز شهر و همچنین ساماندهی وانت بارهای دوره گرد اجرا و امروز به دست دکتر شریعتی افتتاح گردید.

img_8748

فلسفی زاده تصریح کرد:  این بازارچه دارای سیستم سرمایشی، پارکینگ اختصاصی، فضای سبز و نورپردازی، پارک کودکان و محوطه سازی زیبا و آبنما و بطورکلی محیطی جذاب جهت استفاده شهروندان خواهد بود و کمک مهمی در بحث اشتغالزایی خواهد بود. هزینه این پروژه نیز مبلغ ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات جاری شهرداری پرداخت شده است.

img_8757
وی عنوان کرد: همچنین احداث ۲ بازارچه محله ای دیگر در مناطق میدان صاحب الزمان (عج) و کوی نیرو با نام بازارچه ملاصدرا که تاکنون با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال کار است، اجرا خواهد شد.

شهردار شوشتر همچنین در آئین افتتاح فاز دوم بلوار عمار، این پروژه را گامی بزرگ در راه خدمت به مردم در حوزه سلامت دانست و گفت: فاز دوم بلوار سلامت عمار با طول ۱ هزار و ۸۰ متر مسیر پیاده روی و فضای سبز بالغ بر ۲۴ هزار مترمربع و با اعتبار ۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان پروژه ای رضایت بخش برای مردم بوده که با استقبال بسیار خوبی همراه شده است.

img_8751
وی تصریح کرد: در این بلوار آبنمای ریتمیک، نورپردازی و سایر خدمات تفریحی مورد نیاز جهت آسایش شهروندان عزیز اجرا شده است.

img_8791img_8783img_8768

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر