کد خبر : 3344
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1393 - 2:16
678 views

دانشکده سما دزفول در سراشیبی تکریم ارباب رجوع

دانشکده سما دزفول در سراشیبی تکریم ارباب رجوع

دربعضی از واحدهای دانشکده فنی و حرفه ای سما دزفول کارمندانی هستند که وقتی پشت میز کارشان حاضر می شوند خود را طلبکار و ارباب رجوع را بدهکار در نظر می گیرند. به گزارش سفیر شوشتر، این در حالی است که ارباب رجوع این واحد دانشگاهی که زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی اداره می شود

دربعضی از واحدهای دانشکده فنی و حرفه ای سما دزفول کارمندانی هستند که وقتی پشت میز کارشان حاضر می شوند خود را طلبکار و ارباب رجوع را بدهکار در نظر می گیرند.

به گزارش سفیر شوشتر، این در حالی است که ارباب رجوع این واحد دانشگاهی که زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی اداره می شود معمولاً قشر دانشجو و در پاره ای از مواقع و البته به ندرت خانواده های دانشجویان هستند و کمترین توقع آنان این است که اگر کارمند مربوطه نمی تواند کاری برایش انجام دهد یا در حیطه وظایف او نیست حداقل با متانت و خوش رویی راهنمایشان باشد تا تکلیف خود را بدانند.

می گویند هر سازمان موفقی به ارباب رجوع می اندیشد و جای تأسف فراوان است که عدم تکریم ارباب رجوع در سازمانی رخ می دهد که خود پرچم دار نشروترویج علم و فرهنگ است و هر آنچه را که باید به صورت علمی و تخصصی آموخت یا آموزش داد، بی شک منشاء آن در مراکز فرهنگی از جمله دانشگاه ها است و اگر در چنین سازمان هایی تکریم ارباب رجوع که این همه از طرف علمای دینی و مسئولین برای رعایت تمام و کمال آن سفارش شده در سراشیبی قرار گیرد؛دیگر نباید از ادارات و سازمان ها و نهادهای دیگر توقع رعایت و انجام این امرمهم انسانی اسلامی را داشت.

قبول داشته باشیم تبسم یک زبان همگانی است که مردم سراسر دنیا آن را به یک شکل درک می کنند؛ اما گاهی همین تبسم ساده که نیازی هم به نقدینگی مالی و امکانات دانشگاه و کمبودهای جاری مرتبط نمی شود، در«امور… »دانشکده سما دزفول از ارباب رجوع دریغ می شود و معمولاً پاسخ بعضی از کارمندان و متصدیان این«امور» پرارباب رجوع به مراجعه کنندگان با اخم و تخم وبی میلی و کم حوصلگی ملموس و محسوسی صورت می گیرد، و نتیجتاً ارباب رجوع را ناراضی،عصبی،کلافه و سرگردان می نماید.

این در حالی است که تکریم و توجه به ارباب رجوع در تمام مذاهب و فرهنگ ها جایگاه رفیعی دارد و بزرگان دین واندیشمندان بی شمارکشوربه ویژه اساتید محترم دانشگاهی برآن تأکید فراوان نموده اند.

رعایت حرمت انسان ها، گذشته از سن و سال و جایگاه حقیقی و حقوقی و…آنان بی شک بنیادی ترین ارزش نظام اسلامی است.و قطعاً بین رضایت مردم و رضایت خداوند سبحان، و بین تکریم انسان ها و تکریم خداوند متعال،ارتباط مستقیم و تنگاتنگی وجود دارد؛چرا که علمای و اندیشمندان دینی اعتقاد دارند، راه خدا از میان خلق می گذرد و نهایتاً بدون تکریم بندگان خدا و جلب رضایت آنانی که به شما مراجعه می کنند،رضایت حق تعالی امکان پذیر نیست.

برای یک کارمند دانشگاه آن هم در محیط مقدس دانشگاهی،تکریم ارباب رجوع نه به خاطر دستور العمل و بخشنامه،بلکه یک وظیفه انسانی،دینی و متمدنانه است و باید با حساسیت و مسئولیت پذیری وظیفه تکریم ارباب رجوع را به نحو شایسته و احسنت در دل امور جاری و روزمره خود قرار دهد تا دیگران و به ویژه دانشجویان جوان که در حال فراگیری راه و روش علمی و زندگی هستند با الگو گرفتن صحیح از کارمندان و دست اندر کاران دانشگاه بهتر بیاموزند،  تا در آینده  از این تجربیات مفید بهره لازم را برای خود وانتقال به جامعه کسب نمایند.

البته نباید تلاش امورپژوهشی،مدیران محترم گروه، اساتید زحمتکش ومتعهد و پرسنل خدومی که از بام تا شام در محیط این مرکز آموزشی صادقانه زحمت می کشند و از جوانی و جانشان مایه می گذارند را فراموش کرد و باید بنحوی شایسته از آنان قدر دانی نمود.

و سخن آخر اینکه دانشجویان این دانشکده امید وارند مدیریت این مرکز در کنار سایر امورروزمره خود که از حجم وسیعی نیز برخوردار است به مقوله مهم تکریم ارباب رجوع به ویژه در واحدهای که مراجعات روزانه بیشتری دارند اهتمام بیشتری از خود نشان دهد تا شأن و کرامت استاد،دانشجو و کارکنان حفظ گردد.

نویسنده:جهانگیر ترکستانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دانشجو شنبه , ۲۸ تیر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸

با سلام و تشکر اگر این نظر انعکاس یابد
این گزارش مغرضانه چیزی نیست جز نتیجه خصومت شخصی دانشجویی که این دانشکده دقیقا می داند چه کسی است و به تبع جلوگیری کارمندان خدوم این دانشکده از تقلب در امتحان و برخورد قانونی و انضباطی با وی چنین اقدامی را پایه ریزی نموده اند لیکن این آموزشکده باز طبق مرامنامه خود تکریم می نماید و پاسخ مودبانه خود را تقدیم می نماید

انتخاب سردبیر