کد خبر : 2519
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 - 4:58
701 views

آمبولانس هایی که بدرد جنازه هم نمی خورند/+تصاویر

آمبولانس هایی که بدرد جنازه هم نمی خورند/+تصاویر

آمبولانس هایی که بدرد جنازه هم نمی خورند به گزارش سفیر شوشتر، دی کلنیک کارون در ۱۸ کیلومتری غرب شوشتر و در جوار مجتمع عظیم کشت و صنعت کارون، تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است و این مرکز درمانی به صورت شبانه روزی البته با کمترین امکانات لازم از جمله عدم آمبولانس های مناسب و

آمبولانس هایی که بدرد جنازه هم نمی خورند

به گزارش سفیر شوشتر، دی کلنیک کارون در ۱۸ کیلومتری غرب شوشتر و در جوار مجتمع عظیم کشت و صنعت کارون، تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است و این مرکز درمانی به صورت شبانه روزی البته با کمترین امکانات لازم از جمله عدم آمبولانس های مناسب و مجهز، فعال، و یا بهتر است بگوئیم روزگار می گذراند.
 

شاید کمتر بیماری باشد که از آمبولانس های فرسوده وخارج از استاندارد، هراسی به دل نداشته باشد! متاسفانه این خودروها که باید پیام آور زندگی،یا امدادرسانی سریع، به بیمارانی که با مرگ دست و پنجه نرم می کنند باشند، یا دیر به مقصد می رسند یا این که از ارائه سرویس های ویژه به بیماران پیش از رسیدن به مرکز درمانی بی بهره اند.

از طرفی به نظر می رسد رانندگان این خودروها که پرسنل مأمور به خدمت شرکت کشت و صنعت کارون هستند فاقد آموزش های لازم بوده ودر مواجه با مصدومان حوادث، بدون در نظر گرفتن شرایط فیزیکی آسیب دیدگان،مبادرات به جابجایی و حمل آنها می نمایند. که قطعاً باعث صدمات و لطمات جبران ناپذیری به مصدومان می گردد.

این راهم بدانید که عمر آمبولانس در کشورهای پیشرفته بین ۵تا ۷سال و در کشور ایران ۱۰ سال پیش بینی شده است،اما آمبولانس های دی کلنیک سازمان تأمین اجتماعی(کارون) افزون بر ۲۰ سال از عمر آنها می گذرد و در حال حاضر ناوگان فرسوده این مرکز درمانی در جوار بزرگترین تولید کننده شکر سفید ایران و خاورمیانه مناسب حمل و انتقال جنازه هم نیست.

به هر حال وقت آن رسیده است که  سازمان مربوطه و سایر دست اندر کاران برای ارائه خدمات مناسب و استاندارد ؛ ضمن استخدام پرسنل آموزش دیده، نسبت به نوسازی و تجهیز آمبولانس های این مرکز اقدام نمایند.   

9                                                                

ذکر این نکته خالی از فایده نیست که بدانید جاده اختصاصی کشت و صنعت کارون از محورهای پر تردد و ترافیکی است و لازم است متولیان فوریت های پزشکی نسبت به احداث و راه اندازی ،پایگاه مجهز امداد جاده ای با کمک مجتمع تولیدی کشت و صنعت کارون اقدامات لازم را بعمل آورند.

8

 

نویسنده:جهانگیر ترکستانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر