کد خبر : 7840
تاریخ انتشار : شنبه 5 دی 1394 - 14:03
635 views

هیئت‌های اجرایی فعالیت کاندیدا را رصد کنند

هیئت‌های اجرایی فعالیت کاندیدا را رصد کنند

به گزارش سفیر شوشتر، فرج‌الله خبیر، امروز در گردهمایی مشترک اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت پنجمین دوره انتخابات مجلس شورای خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان خوزستان اظهار داشت: هدف از برگزاری گردهمایی رسیدن به هماهنگی در اجرای انتخابات پنجمین دوره انتخابات مجلس شورای خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی

به گزارش سفیر شوشتر، فرج‌الله خبیر، امروز در گردهمایی مشترک اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت پنجمین دوره انتخابات مجلس شورای خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان خوزستان اظهار داشت: هدف از برگزاری گردهمایی رسیدن به هماهنگی در اجرای انتخابات پنجمین دوره انتخابات مجلس شورای خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان خوزستان است.

وی افزود: این هماهنگی‌ها در اجرای قانون موثر است و نیز می‌تواند شرایطی را فراهم کند که قانون به نحو مطلوبی اجرا شود. دو فرایند تشکیل هیئت‌های اجرایی در حوزه‌های اصلی و فرعی و نیز ثبت‌نام داوطلبین مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در زمینه انتخابات با کمترین مشکل طی کردیم.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه آمار ثبت‌نام‌ها قابل توجه است، بیان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات افزایش صد درصدی نسبت به دور قبل داشته است. ۶۲۳ نفر داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند.

وی گفت: اگر مبنای برگزاری انتخابات را قانون بگذاریم می‌توانیم شاهد انتخاباتی سالم و کارآمد در سطح استان خوزستان باشیم. باید خودمان را موظف به اجرای قانون بدانیم و در چهارچوب و زمان مشخص مسئولیت‌های محوله را انجام دهیم تا حقی از فردی ضایع نشود.

خبیر با بیان اینکه به قانون توجه ویژه داشته باشیم، عنوان کرد: بر اساس قانون باید از ایجاد هرگونه بی‌نظمی در اجرای فرایند انتخابات جلوگیری شود. اعضای هیئت‌های اجرایی موظف به شرکت در جلسات و امضای صورت جلسات هستند اگر در این امر تخلفی صورت گرفت باید هیئت اجرایی به مافوق خود این مسئله را اعلام کند.

وی افزود:پس از پایان ثبت‌نام هیئت‌های اجرایی باید صلاحیت داوطلبان را رسیدگی کنند و نتیجه را به هیئت نظارت گزارش دهند. امروز آغاز فرایند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان است.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه اگر معتمدین در بررسی صلاحیت کاندیدا تخلف کنند، با فرد خاطی برخورد می‌شود، عنوان کرد: هیچ کاندیدایی حق تبلیغات در غیر از زمان مشخص را ندارد. اعضای هیئت اجرایی بدانند که رصد و مستندکردن فعالیت‌های کاندیدا بسیار مهم است چرا که بدون مستندات نمی‌توان فرایند رسیدگی به تخطی کاندیدا را پیگیری کرد.

وی گفت: هیئت‌های اجرایی از فعالیت‌های تخریبی که برخی از افراد نسبت به کاندیدایی انجام می‌دهند جلوگیری کنند و مراقب باشند که شرایط برای این افراد به وجود نیاید.

انتهای پیام/

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر