کد خبر : 6350
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 فروردین 1394 - 14:08
674 views

علت مرگ ماهی‌های “بیاح” در سد گتوند در دست بررسی است

علت مرگ ماهی‌های “بیاح” در سد گتوند در دست بررسی است

مدیرکل محیط زیست خوزستان عنوان کرد:در اواسط فروردین ماه سال ۹۴ بیش از ۳۰ هزار قطعه ماهی “بیاح” پشت سد گتوند تلف شدند که علت آن در دست بررسی است. به گزارش سفیر شوشتر، احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: در اواسط فروردین ماه سال ۹۴ بیش از ۳۰ هزار قطعه ماهی

مدیرکل محیط زیست خوزستان عنوان کرد:در اواسط فروردین ماه سال ۹۴ بیش از ۳۰ هزار قطعه ماهی “بیاح” پشت سد گتوند تلف شدند که علت آن در دست بررسی است.ماهی

به گزارش سفیر شوشتر، احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: در اواسط فروردین ماه سال ۹۴ بیش از ۳۰ هزار قطعه ماهی بیاح پشت سد گتوند تلف شدند که علت آن در دست بررسی است.

وی در این درباره افزود: این اتلاف ماهی به تدریج و بین روزهای ۱۲ تا ۱۷ فروردین ماه صورت گرفته است.

مدیرکل محیط زیست خوزستان بیان کرد: مطالعات آزمایشگاهی از جمله بررسی‌های ویروسی و انگلی در باره مرگ این ماهی‌ها درحال انجام است.

وی اظهار کرد: هنوز علت دقیق مرگ این ماهی‌ها مشخص نیست ولی با کمک اداره دامپزشکی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران با بررسی‌های آزمایشگاهی دنبال کشف علت مرگ این ماهی‌ها هستیم.

لاهیجان‌زاده ابراز داشت: البته یکی از علت‌های که پیگیری می‌کنیم ورود سیلاب‌های سنگین در اثر بارندگی به سد هستیم که می‌تواند علت مرگ این ماهی‌ها باشد.

وی بیان کرد: با ورود این سیلاب‌ها آب کدر شده و میزان اکسیژن آب کاهش یافته که این می‌تواند یکی از علل مرگ ماهی‌ها باشد.

مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: این ۳۰ هزار قطعه ماهی از نوع ماهی بیاح هستند که نسبت به نواسانات اکسیژن آب بسیار حساس هستند که ورود سیلابی با دبی ۶ هزار مترمکعب می‌تواند با وارد کردن شوک، سبب مرگ این ماهی‌ها شده باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر