کد خبر : 2501
تاریخ انتشار : شنبه 27 اردیبهشت 1393 - 3:37
607 views

شمار کارگران کشت و صنعت کارون به یک‌چهارم کاهش یافته است

شمار کارگران کشت و صنعت کارون به یک‌چهارم کاهش یافته است

شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر، به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولید شکر در ایران و خاورمیانه که در گذشته بیش از ۱۴هزار نفر نیروی انسانی داشت هم اکنون نیروی انسانی خود را به یک چهارم کاهش داده است/ به گفته کارفرما کاهش نیروی انسانی الزاما به معنی وضعیت نامناسب مجتمع نیست. دبیر خانه کارگر

شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر، به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولید شکر در ایران و خاورمیانه که در گذشته بیش از ۱۴هزار نفر نیروی انسانی داشت هم اکنون نیروی انسانی خود را به یک چهارم کاهش داده است/ به گفته کارفرما کاهش نیروی انسانی الزاما به معنی وضعیت نامناسب مجتمع نیست.

دبیر خانه کارگر شوشتر نسبت به بحرانی شدن وضعیت مجتمع کشت وصنعت کارون شوشتر به مسئولان استانی وکشوری هشدار داد.

به گزارش سفیرشوشتر به نقل از ایلنا،«سید علی علیزاده» با اعلام این مطلب گفت: شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر، به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولید شکر در ایران و خاورمیانه که در گذشته بیش از ۱۴هزار نفر نیروی انسانی داشت هم اکنون نیروی انسانی خود را به یک چهارم کاهش داده است.

او تعداد نیروهای فعال این مجتمع راحدود ۲۵۰۰ نفر ذکر کرد و در مورد میزان تولید‌ات مجتمع گفت: این وضعیت پیش آمده در حالی است که میزان تولید محصولات این مجتمع نیز به شدت کاهش داشته واین موضوع بسیار نگران کننده شده است.

به گفته وی، محصول اصلی این مجتمع شکر سفید است وچهار کارخانه تولید کننده نئوپان، کاغذ، فورفورال و خوراک دام نیز از صنایع جانبی این مجتمع عظیم به شمار می‌روند.

او اشتباهات مدیریتی را عامل کاهش آن دانست و اظهار داشت: بطور کلی در شهرستان شوشتر با وجود داشتن ظرفیت‌های اشتغال زایی فراوان همانند مجتمع کشت وصنعت کارون، امروزه شاهد افزایش  تعداد بیکاران و جویندگان کار بویژه تحصیلکرده‌ها هستیم که زمینه اشتغال آن فراهم نمی‌شود.

او گفت: به عنوان مثال با شروع فصل گرما  وقتی دیر نی برداشت شود، میزان آب ساقه نی کاهش می‌یابد و نتیجه‌ای جز برداشت محصولی نامرغوب نیست.

علیزاده با اشاره بر وضعیت کارگران فصلی مجتمع کشت وصنعت کارون شوشتر،گفت: علاوه بر ۲۵۰ کارگرقرار داد مستقیم، محتمع کشت وصنعت بیش از ۲۵۰۰ کارگر نی بر فصلی نیز در مزاع نیشکر دارد که باوجود پیگیری‌های انجام شده مطالبات آنان هنوز پرداخت نشده است.

توضیحات کارفرما

در این رابطه آقای «علوی» جانشین مدیر عامل مجتمع کشت وصنعت کارون شوشتر، گفت: کاهش نیروی انسانی الزاما به معنی وضعیت نامناسب مجتمع نیست.

اوبا بیان اینکه وضعیت مجتمع انچنان بد نیست افزود: با تجهیز مجتمع به انواع ماشین آلات ما سیاست برون سازی، کوچک سازی وسایر بحث‌های روز را دنبال می‌کنیم.

به گفته وی، مشکلاتی که در این واحد دیده می‌شود آنقدر بزرگ نیست که قابل رفع نباشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر