کد خبر : 2030
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 - 8:55
673 views

سادات ابراهیمی:اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در بخش کشاورزی

سادات ابراهیمی:اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در بخش کشاورزی

شهرستان شوشتر با برخورداری از ۶۱ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم، بیشترین تولید این محصول را به خود اختصاص داده و البته در این مسیر با مشکلاتی نیز مواجه است.   به گزارش سفیر شوشتر، اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه در صنعت کشاورزی خوزستان روزهای بسیار سرنوشت‌سازی به شمار می‌آید، روزهایی که علاوه

شهرستان شوشتر با برخورداری از ۶۱ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم، بیشترین تولید این محصول را به خود اختصاص داده و البته در این مسیر با مشکلاتی نیز مواجه است.

 

به گزارش سفیر شوشتر، اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه در صنعت کشاورزی خوزستان روزهای بسیار سرنوشت‌سازی به شمار می‌آید، روزهایی که علاوه بر افزایش تکاپو در بین کشاورزان به واسطه برداشت محصول گندم مشکلاتی نیز به وجود می‌آید که باید این مشکلات به حداقل برسد.

شهرستان شوشتر با داشتن مقام‌های نخست در تولید گندم، کلزا، ذرت و… در بین شهرهای استان به قطب کشاورزی خوزستان معروف است، کشاورزان در این شهرستان اصلی‌ترین کشت را گندم و ذرت می‌دانند و در این دو محصول بخش زیادی از مزارع و زمین‌های کشاورزی خود را زیر کشت می‌برند.

 

محصول گندم در سال‌های گذشته در شهرستان شوشتر دچار مشکلاتی بود که در سال‌جاری به دلیل تکیه بر کشت آبی مشکلات در این محصول به حداقل رسید و تاحد زیادی در کشت آبی مشکلی مشاهده نشده است، فراهم بودن شرایط آب و هوایی در خوزستان برای برداشت محصول و کاهش هزینه‌ها برای این اقدام از اصلی‌ترین مسائلی است که این روزها دغدغه کشاورزان به شمار می‌آید.

 

*اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در بخش کشاورزی

 

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در این زمینه می‌گوید: باید طرح‌های بزرگ و زیربنایی کشاورزی مانند طرح موسوم به ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان هرچه سریع‌تر اجرایی شوند تا مشکل عدم برداشت محصول دیم در استان رخ ندهد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی می‌افزاید: شرایط در استان خوزستان برای اجرای این طرح‌های بزرگ مساعد است و مسئولان باید در این زمینه همت کنند تا قدمی برداشته و مشکلات کشاورزان را به حداقل برسانند و کشاورزی را از صنعتی زیان‌ده و خطرپذیر نجات دهند.

منبع:فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر