کد خبر : 4613
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1393 - 15:20
605 views

خسارت جزیی به مزارع ذرت شوشتر گزارش‌ شده است

خسارت جزیی به مزارع ذرت شوشتر گزارش‌ شده است

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر گفت: به دلیل باد شدید و باران در شهرستان، خسارت جزیی به مزارع ذرت و شالی شهرستان گزارش‌ شده است.  به گزارش سفیر شوشتر، منوچهر رحیمی پیش از ظهر امروز در بازدید از مزارع شهرستان اظهار کرد: در بارندگی شامگاه گذشته تاکنون خسارت جزئی به مزارع شوشتر گزارش‌ شده و

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر گفت: به دلیل باد شدید و باران در شهرستان، خسارت جزیی به مزارع ذرت و شالی شهرستان گزارش‌ شده است. 

به گزارش سفیر شوشتر، منوچهر رحیمی پیش از ظهر امروز در بازدید از مزارع شهرستان اظهار کرد: در بارندگی شامگاه گذشته تاکنون خسارت جزئی به مزارع شوشتر گزارش‌ شده و این خسارت نیز به اداره کل حوادث غیرمترقبه استانداری خوزستان انتقال داده‌ شده است.

وی افزود: بارندگی شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۹ میلی‌متر گزارش‌ شده که این میزان نمی‌تواند به محصولات کشاورزی خسارت وارد کند و تنها تندبادها و توفان‌ها در این شهرستان باعث خوابیدگی محصول شده که خسارت‌های این پدیده بسیار جزئی گزارش‌ شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به اینکه در صورت وارد شدن خسارت بیمه تأمین خسارت خواهد کرد، اضافه کرد: محصولاتی که بیمه هستند و صاحبان اراضی اقدام به بیمه محصول خود کرده باشند پس از ارزیابی خسارت وارده جبران خواهد شد.

رحیمی در پایان خاطر نشان کرد: در این بارش‌ها کشاورزانی که محصولات پاییزه خود را کشت کرده‌اند شادمان شدند زیرا دوره آبیاری اراضی کشاورزی قدری به تأخیر افتاده که امیدواریم بارندگی‌ها تا پایان امروز ادامه داشته باشند.

شهرستان شوشتر از نظر تولید کلزا و گندم در بین شهرهای استان مقام نخست و در کشور به دلیل کیفیت کشت این محصل جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

شوشتر به دلیل سطح زیرکشت و میزان تولید محصولات کشاورزی به قطب کشاورزی استان خوزستان و جنوب غرب کشور مشهور است

منبع:فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر