کد خبر : 7168
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مرداد 1394 - 9:02
644 views

خبرنگاری در خوزستان؛ بیم‌ها و امیدها / میلاد گل داری *

خبرنگاری در خوزستان؛ بیم‌ها و امیدها / میلاد گل داری *

به قلم : میلاد گل داری *، روزنامه نگار حرفه خبرنگاری یکی از پرخطر و در عین حال کم درآمدترین حرفه‌ها در ایران به شمار می‌آید. خبرنگاران و روزنامه نگارانی که مستقل از زد و بندهای غیراخلاقی و غیرحرفه ای این حرفه را انتخاب و در پیش گرفته اند، همواره درگیر مشکلات امرار معاش خود

به قلم : میلاد گل داری *، روزنامه نگار

حرفه خبرنگاری یکی از پرخطر و در عین حال کم درآمدترین حرفه‌ها در ایران به شمار می‌آید.

خبرنگاران و روزنامه نگارانی که مستقل از زد و بندهای غیراخلاقی و غیرحرفه ای این حرفه را انتخاب و در پیش گرفته اند، همواره درگیر مشکلات امرار معاش خود بوده اند.

خبرنگاران با عشق این حرفه را برگزیده اند و با عشق برای مردم قلم می‌زنند. حمایت دستگاه‌های فرهنگی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آنها انتظاری بدیهی و به حق است. در این شرایط تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی شدن، لازمه آغاز یا ادامه فعالیت در هر حرفه ای است و خبرنگاران نباید از این قاعده مستثنا شوند. بر همین اساس طرح بیمه خبرنگاران برای مدتی اجرا، اما خیلی زود قطع شد و با این وجود برخی از خبرنگاران در خوزستان از این بیمه برخوردار هستند.

IMG-20150804-WA0002

انتظار می‌رود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با پیگیری این موضوع مشکل بیمه خبرنگاران استان را به عنوان مهم‌ترین دغدغه این قشر رفع کند و در این باره گزینشی عمل نکند. حمایت دیگر دغدغه ای است که همواره خبرنگاران و روزنامه نگاران با آن دست و پنجه نرم کرده اند.

رسانه یکی از ارکان اصلی و اساسی دموکراسی در سرتاسر دنیاست که به ارتقای فرهنگ جامعه کمک شایانی می‌کند و اصحاب آن یعنی خبرنگاران و روزنامه نگاران وظیفه ادای این دین سنگین را بر دوش دارند. بیان آزادانه و طرح نقد در چارچوب قانون لازمه پیشرفت جوامع بشری است. بسیار پیش آمده است که اصحاب رسانه در خوزستان به دلیل انتقاد در چارچوب قانون تحت فشار قرار گرفته اند.

انتظار است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با خبرنگاران و روزنامه نگاران خوزستان تا تحقق کامل مصونیتط قانونی شان همراهی و حمایت کند.

اهالی رسانه و مطبوعات در خوزستان امیدهای زیادی در این حوزه دارند و هدف مشترک همه آنان تعالی استان است که با توجه به ظرفیت‌های عظیمش همیشه مورد بی مهری قرار گرفته و مظلوم بوده اند.

از سوی دیگر بهتر است شرایط به گونه ای فراهم شود تا خبرنگاران و روزنامه نگاران در این رسالت خطیر به دلیل علاقه و عشق خود متحمل ضرر نشوند.

یک خبرنگار مستقل هیچ گاه دست به سوی اداره ای دراز نخواهد کرد و انتظار از نهادهای فرهنگی مرتبط با این حوزه و در راس آنها اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که زمینه را به گونه ای فراهم کند تا شرایط استفاده از تسهیلات برای اهالی رسانه و مطبوعات فراهم شود.

* اهواز – خبرنگار همشهری / خبرنگار روناش

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر