کد خبر : 2401
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 - 4:14
626 views

برگزاری مراسم‌ اعتکاف می‌تواند شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه را سالم‌تر کند

برگزاری مراسم‌ اعتکاف می‌تواند شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه را سالم‌تر کند

امام جمعه شوشتر گفت: برگزاری مراسم‌هایی مانند اعتکاف می‌تواند شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه ایران را سالم‌تر کند. به گزارش سفیر شوشتر، حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی  با اشاره به پیش‌رو داشتن آیین معنوی اعتکاف اظهار کرد: تفکر علوی به نحوی حلال مشکلات جامعه بشری است و باید تلاش کرد تا این مشکلات با شناخت بیشتر این

امام جمعه شوشتر گفت: برگزاری مراسم‌هایی مانند اعتکاف می‌تواند شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه ایران را سالم‌تر کند.

به گزارش سفیر شوشتر، حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی  با اشاره به پیش‌رو داشتن آیین معنوی اعتکاف اظهار کرد: تفکر علوی به نحوی حلال مشکلات جامعه بشری است و باید تلاش کرد تا این مشکلات با شناخت بیشتر این تفکر پویا برطرف شود.

وی تاکید کرد: جامعه تشیع باید در این زمینه پاسخگوی نیاز جامعه بشری باشد و باید خود را به این اندیشه مسلح کرد و در این باره مطالعات بیشتری را در دستور کار زندگی خود قرار داد.

امام جمعه شوشتر خاطرنشان کرد: پاسخگویی به نیاز جامعه بشری برای شناخت تفکر علوی باعث می‌شود تا وظیفه هر شیعه بیش از پیش سنگین باشد و در این باره باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

وی افزود: هرکس خود را در معرض غیر خدا و تعلقات مادی قرار دهد، کالای وجودی خود را نامناسب عرضه کرده است و زیان خواهد کرد و به این مسئله باید توجه ویژه‌ای داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر اضافه کرد: باید از فرصت ایام البیض به نحو احسن استفاده کرد و در این بین باید کوشید تا توشه‌ای قابل توجه از این شرایط برداشت.

وی تاکید کرد: معتکفین باید با تمسک به نماز و روزه و دعا در ایام البیض رفع مشکلات جامعه و کشور را از خداوند مطالبه کنند و در این زمینه نیاز به توسل زیاد است.

سلیمانی همچنین عنوان کرد: معتکفین با رفتن به جنگ نفس اماره در ایام البیض باید فرصت را غنیمت شمرده و پشت استکبار و دشمنان ایران اسلامی را که خواهان بی‌دینی و مخالفت با معنویت هستند را به خاک برسانند.

وی در پایان گفت: برگزاری مراسم‌های مانند اعتکاف می‌تواند شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه ایران را سالم‌تر کند و باید بر برگزاری این مراسم به نحوی ساده و معنوی تاکید کرد.

منبع:فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر