آتش‌سوزی در کدام خانه مرعشی شوشتر اتفاق افتاده است

آتش‌سوزی در کدام خانه مرعشی شوشتر اتفاق افتاده است

معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان می‌گوید بنای تاریخی موسوم به خانه مرعشی که در ورودی آن آتش زده شده با بنای خانه مرعشی که هم‌اکنون محل پایگاه میراث جهانی شوشتر است تفاوت دارد. احمدرضا حسینی‌بروجنی اظهار کرد: صبح جمعه، ششم تیر ۹۹، خبر و تصاویری مبنی بر آتش‌سوزی و تخریب اثر ۳۰۰ ساله

معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان می‌گوید بنای تاریخی موسوم به خانه مرعشی که در ورودی آن آتش زده شده با بنای خانه مرعشی که هم‌اکنون محل پایگاه میراث جهانی شوشتر است تفاوت دارد.

احمدرضا حسینی‌بروجنی اظهار کرد: صبح جمعه، ششم تیر ۹۹، خبر و تصاویری مبنی بر آتش‌سوزی و تخریب اثر ۳۰۰ ساله بنای خانه مرعشی شوشتر در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شده بود که لازم به ذکر است ضمن اذعان بر ارزشمند بودن در ورودی این اثر، قدمت تقریبی اثر ۱۰۰ سال پیش‌بینی می‌شود و تخریب اصل بنا اساساً تکذیب می‌شود. ضمن این ‌که این بنا با بنای خانه مرعشی که هم‌اکنون محل پایگاه میراث جهانی شوشتر است تفاوت دارد.

وی ادامه داد: در ورودی خانه مرعشی شوشتر از بیرون توسط افرادی ناشناس به آتش کشیده شد که مأموران آتش‌نشانی بی‌درنگ با حضور در محل نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

به گزارش ایسنا، برپایه اعلام میراث فرهنگی خوزستان، حسینی‌بروجنی خاطرنشان‌کرد: خانه مرعشی در بافت تاریخی شوشتر یکی از بناهای تاریخی ارزشمند و با معماری کم‌نظیر در کنار ساباط معین‌التجار واقع شده است. این اثر خالی از سکنه بوده و در سال گذشته با همکاری ستاد بازآفرینی و نظارت میراث فرهنگی مرمت‌هایی در زمینه رفع خطر در این بنا انجام شد.

او بیان کرد: آسیبی به اصل بنای خانه مرعشی وارد نشده است و با توجه به بررسی‌های به عمل آمده احتمال عمدی بودن این اتفاق وجود دارد.

معاون میراث فرهنگی خوزستان گفت: پیش از ظهر امروز، شنبه هفتم تیر ۹۹، با تشکیل شورای تأمین شهرستان شوشتر موضوع بررسی خواهد شد و با شناسایی دلایل این اتفاق یا عاملان آن، مراتب از راه مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر