۶ شهرستان خوزستان نارنجی کرونایی شدند

بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های آبادان، اهواز، ایذه، امیدیه، شوشتر و دزفول در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: طبق جدیدترین رنگ بندی کرونایی ۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

 دکتر محمدحسین سرمست روز سه‌شنبه در این باره بیان کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های آبادان، اهواز، ایذه، امیدیه، شوشتر و دزفول در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین شهرستان‌های ماهشهر، خرمشهر، کارون، رامشیر، رامهرمز، باغملک، مسجدسلیمان، لالی، دشت آزادگان، هویزه، حمیدیه، شوش، اندیمشک، بهبهان و آغاجاری در وضعیت زرد و شهرستان‌های گتوند، هفتکل، باوی، اندیکا، شادگان و هندیجان آبی کرونایی هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۸۵ درصد جمعیت هدف خوزستان یک دُز و ۷۱ درصد ۲ نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند گفت: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نشود آتش اُمیکرون گریبانگیر همه را خواهد گرفت.

وی خروج شهرها از وضعیت زرد کرونایی و ورود به منطقه نارنجی را نشانه قطعی موج جدید کرونا در خوزستان دانست و افزود: سرعت انتشار اُمیکرون بسیار بیشتر از گونه‌های قبلی است تا حدی که در فاصله کوتاه رنگ بندی شهرها تغییر می‌کند لذا مردم و همه دستگاه‌ها از هم اکنون باید هوشیارانه در برابر موج جدید کرونا عمل کنند.

سرمست گفت: افرادی که فقط یک نوبت واکسن دریافت کرده‌ و یا هنوز دُز سوم خود را نزده‌اند حتما نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود در موعد مقرر اقدام کنند.

تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده و این روند همچنان در حال انجام است. 

بنابر تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا و به دلیل سرعت بالای سرایت سویه اُمیکرون نسبت به گونه‌های قبلی، رنگ‌بندی فوق‌العاده اُمیکرون جایگزین شاخص‌های رنگ‌بندی عادی شده است.

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=10082

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: