۶ شهرستان خوزستان نارنجی کرونایی شدند

۶ شهرستان خوزستان نارنجی کرونایی شدند

بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های آبادان، اهواز، ایذه، امیدیه، شوشتر و دزفول در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: طبق جدیدترین رنگ بندی کرونایی ۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

 دکتر محمدحسین سرمست روز سه‌شنبه در این باره بیان کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های آبادان، اهواز، ایذه، امیدیه، شوشتر و دزفول در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین شهرستان‌های ماهشهر، خرمشهر، کارون، رامشیر، رامهرمز، باغملک، مسجدسلیمان، لالی، دشت آزادگان، هویزه، حمیدیه، شوش، اندیمشک، بهبهان و آغاجاری در وضعیت زرد و شهرستان‌های گتوند، هفتکل، باوی، اندیکا، شادگان و هندیجان آبی کرونایی هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۸۵ درصد جمعیت هدف خوزستان یک دُز و ۷۱ درصد ۲ نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند گفت: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نشود آتش اُمیکرون گریبانگیر همه را خواهد گرفت.

وی خروج شهرها از وضعیت زرد کرونایی و ورود به منطقه نارنجی را نشانه قطعی موج جدید کرونا در خوزستان دانست و افزود: سرعت انتشار اُمیکرون بسیار بیشتر از گونه‌های قبلی است تا حدی که در فاصله کوتاه رنگ بندی شهرها تغییر می‌کند لذا مردم و همه دستگاه‌ها از هم اکنون باید هوشیارانه در برابر موج جدید کرونا عمل کنند.

سرمست گفت: افرادی که فقط یک نوبت واکسن دریافت کرده‌ و یا هنوز دُز سوم خود را نزده‌اند حتما نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود در موعد مقرر اقدام کنند.

تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده و این روند همچنان در حال انجام است. 

بنابر تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا و به دلیل سرعت بالای سرایت سویه اُمیکرون نسبت به گونه‌های قبلی، رنگ‌بندی فوق‌العاده اُمیکرون جایگزین شاخص‌های رنگ‌بندی عادی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر