کد خبر : 5241
تاریخ انتشار : جمعه 28 آذر 1393 - 6:10
669 views

۴۶ درصد از بودجه میراث فرهنگی شوشتر در سال ۹۳ محقق شد

۴۶ درصد از بودجه میراث فرهنگی شوشتر در سال ۹۳ محقق شد

فرماندار شوشتر گفت: تاکنون از ۱۴ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال اعتبار میراث فرهنگی شوش‌تر ۴۶ درصد محقق شده است. به گزارش سفیر شوشتر،حیدر نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شوشتر، اظهار داشت: در کمیته برنامه‌ریزی سال ۹۳ مبلغ ۱۴ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت، بهسازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت ترویج

فرماندار شوشتر گفت: تاکنون از ۱۴ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال اعتبار میراث فرهنگی شوش‌تر ۴۶ درصد محقق شده است.

به گزارش سفیر شوشتر،حیدر نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شوشتر، اظهار داشت: در کمیته برنامه‌ریزی سال ۹۳ مبلغ ۱۴ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت، بهسازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت ترویج صنایع دستی برای میراث فرهنگی شوشتر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این مبلغ برای مرمت ساباط‌ها، سرای افضل، آستان مقدس امامزاده عبدالله، سیدمحمد بازار و همچنین تجهیز و راه اندازی موزه تاریخی و مردم‌شناسی مصوب شده است.

فرماندار شوشتر تصریح کرد: تاکنون ۴۶ درصد این اعتبارات جذب شده و انتظار داریم اداره میراث فرهنگی جهت جذب مابقی اعتبارات تمهیدات لازم را در نظر بگیرد.

نجفی خاطرنشان کرد: این مبلغ از دو محل تملک دارایی و ۲ درصد سهم نفت در کمیته برنامه ریزی سال جاری برای اداره میراث فرهنگی شوش‌تر در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آثار باستانی بند میزان، برج کلاه فرنگی، رودخانه دست کند گرگر، پل بند گرگر، مجموعه آبشار و آسیاب‌های آبی، بند برج عیار، بند ماهی بازان شوشتر، قلعه سلاسل، نهر داریون، پل بند شادروان، بند خاک، پل بند لشکر، پل شاه علی و بند شرابدار در نشست سالانه کمیته میراث جهانی یونسکو در ۵ تیرماه ۸۸ که در شهر سویل اسپانیا برگزار شد با احراز معیارهای ۱، ۲ و ۵ با عنوان نظام آبی تاریخی شوشتر بصورت یکجا به عنوان دهمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو با شماره ۱۳۱۵ به ثبت رسیده‌اند.

صنایع دستی گوناگون بویژه انواع صنایع بافندگی از دیرباز در شوشتر مرسوم و مشهور بوده است. دیبای شوشتری و پرند شوشتری از مشهور‌ترین بافته‌های صنعتگران شوشتری به شمار می‌روند. از مهم‌ترین صنایع دستی مرسوم در شوشتر می‌توان به پارچه بافی، ابریشم بافی، کپو بافی، جاجیم بافی، معرق ساقه گندم و فلزکاری اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر