کد خبر : 3140
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 تیر 1393 - 9:29
765 views

یوز پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده شیمبار مشاهده شد

یوز پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده شیمبار مشاهده شد

به گزارش سفیرشوشتر ،برای اولین بار از ۴ قلاده پلنگ ایرانی  در منطقه حفاظت شده شیمبار تصویر برداری شد.این تصاویر که به وسیله یکی از محیط بانان منطقه حفاظت شده شیمبار به نام  سید سیف اله هاشمی تهیه شده است، نشان دهنده سازگاری این گونه در زیستگاه کوهستانی خود بوده  که در این فیلم از

به گزارش سفیرشوشتر ،برای اولین بار از ۴ قلاده پلنگ ایرانی  در منطقه حفاظت شده شیمبار تصویر برداری شد.این تصاویر که به وسیله یکی از محیط بانان منطقه حفاظت شده شیمبار به نام  سید سیف اله هاشمی تهیه شده است، نشان دهنده سازگاری این گونه در زیستگاه کوهستانی خود بوده  که در این فیلم از چهار پلنگ ایرانی در کنارهم بر روی صخره در حال استراحت تصویر برداری شده است .

بنابر این گزارش پلنگ ایرانی در مناطق صخره ای و کوهستانی شمال استان خوزستان زندگی می کند. جمعیت این گونه که در لیست سرخ   IUCN در رده در خطر انقراض قرار دارد ودر سالهای اخیر به دلیل تخریب زیستگاه کم شدن طعمه که عمدتا از کل و بز، گراز ،خرگوش و سایر پستانداران کوچک تغذیه می کند، کاهش یافته است. با این حال مناطق حفاظت شده استان مامن و محلی برای ادامه حیات این گونه با ارزش است.

شایان ذکراست پلنگ ایرانی با نام علمی panther pardus جزء خانواده گربه سانان ایران است. علاوه بر پلنگ ایرانی گونه های دیگر گربه سانان از جمله گربه جنگل گربه وحشی، کاراکال ،سیاگوش و گربه شنی در استان خوزستان یافت می شود.

منطقه حفاظت شده شیمبار در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرقی مسجدسلیمان و ایذه قرار دارد.مساحت این منطقه ۵۴۰۰۰ هکتار و عمدتا از جنگل بلوط تشکیل شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر