گفتوگوی صمیمی سفیرشوشتر با دکتر پوربختیار

به گزارش سفیرشوشتر،روز گذشته گفتگویی صمیمی با معاونت پزوهش و فناوری واحد شوشتر داشتیم که مشروح این گفتگو را میتوانید در ادامه خبر مطالعه فرمائید.

دیروز ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه خودمان را به دفتر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر در طبقه دوم سایت اداری رساندیم،این قرار ملاقات از قبل هماهنگ شده بود کمی ما دیر رسیده بودیم با این حال آقای دکتر با روی بشاش مثل همیشه استقبال کرد،سایر مطالب  را بعد از خوش و بش دز ذیل خبر میباشد.

سفیرشوشتر:  آقای دکتر بیوگرافی ، سوابق تحصیلی و شغلی خودتان را بفرمائید؟

غفار پوربختیار متولد ۱۳۴۸ شوشتر

دیپلم:علوم انسانی گتوند۱۳۶۷

کارشناسی دانشگاه اصفهان ۱۳۷۳(رتبه ۳۰۰ در کنکور سراسری سال ۶۹)

کارشناسی ارشد تاریخ ایران اسلامی دانشگاه تهران۱۳۷۷

دکتری تخصصی تاریخ ایران اسلامی دانشگاه تهران۱۳۸۶

از نظر شغلی هم میتوانم به

کارشناس و نویسنده در سازمان اسناد ملی ایران بصورت قراردادی از سال ۷۴ تا ۷۶

کارشناس و نویسنده فرهنگ ناموران معاصر در حوزه هنری از سال ۷۶ تا ۷۸

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر از سال ۷۷ تا کنون بصورت مربی و استادیار

مدیر گروه تاریخ واحد شوشتر از سال ۸۷ تا ۸۸

معاون پژوهش و فناوری واحد شوشتر از ۱۳۸۸ تاکنون

اشاره کنم.

سفیرشوشتر: دانشگاه آزاد شوشتر دارای چه مجلاتی میباشد؟

دانشگاه آزاد شوشتر دارای ۸ مجله گیاهی،هیستوبیولژی دام پزشکی،مهندسی آب،علوم اجتماعی،تاریخ ایران اسلامی،مطالعات ایلات و عشایر،باستان شناسی ایران و

مجله بین المللی به زبان انگلیسی( international journal of agricultarascience researchand technology ) که اینجا توانسته ایم مجوز انتشار مجله بین المللی و پنج مجله دیگر را از سازمان مرکزی اخذ نماییم،همچنین مجلات علوم اجتماعی و علوم زراعی گیاهی را که باطل شده بودند با تشکیل هیئت تحریریه جدید دوباره احیا نموده و موفق به اخذ رتبه علمی پژوهشی برای این دو مجله گردیده ایم.

سفیرشوشتر:  آقای پور بختیار در زمینه کتاب و کتابخانه های دانشگاه توضیحی بفرمائید و آیا واحد شوشتر فضای کتابخانه ای مناسبی دارد؟

در زمینه کتاب بیش از ۵۰ جلد کتاب علمی از سوی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر منتشر گردیده که آخرین آنها کتاب شوشتر در سفرنامه خاطرات و کتب جغرافیایی میباشد.

دانشگاه شوشتر دارای یک کتابخانه مرکزی و سه کتابخانه در دانشکده های کشاورزی،فنی مهندسی،وعلوم انسانی میباشد که کتابخانه دانشکده علوم انسانی در زمان معاونت اینجانب تاسیس گردیده است.کتابخانه دانشکده ها تقریبا فضای مناسبی هم از نظر مطالعه و هم از نظر مخزن دارند.کتابخانه مرکزی نیز از این نظر بد نیست اما بایستی در آینده فضای بیشتری برای آن مهیا نمود البته با تاسیس کتابخانه دانشکده علوم انسانی در دوسال اخیر از حجم مراجعات به کتابخانه مرکزی کاسته شده است اکنون فقط دو دانشکده  علوم اجتماعی و علوم آب که از نظر تعداد دانشجو دانشکده های تازه تاسیس و کوچکی میباشند کتابخانه مستقل ندارند که انشاا… در آینده نزدیک در صورت لزوم به تاسیس کتابخانه مستقل مبادرت خواهیم ورزید.

سفیرشوشتر:درباره آخرین کتاب خود یعنی شوشتر در سفرنامه صحبتی بفرمائید؟

در این کتاب مطالبی مفید و متنوع از تاریخ، جغرافیا، مردم­شناسی و جامعه­شناسی، ادبیات و فرهنگ عامه شوشتر از قدیم الایام تا دوره معاصر ارائه شده است. نوشته­ ها و خاطرات سیاحان و سفرنامه­نویسان خارجی و داخلی، مطالب جغرافی دانان و نویسندگان در این کتاب آورده شده است. گردآورندگان این کتاب اینجانب و آقای غلامرضا بهنیا مدرس همین واحد دانشگاهی می­باشند. مطالعه این کتاب را به عموم اهالی شوشتر و کلیه کسانی که به شهر شوشتر و تاریخ و جغرافیا آن علاقه دارند توصیه می­نمائیم.

سفیرشوشتر: آخرین امتیاز معاونت پژوهش و فناوری واحدشوشتر که قادر به  اخذ آن تاکنون شده است چند میباشد؟

حوزه معاونت پژوهشی واحدشوشتر در تاریخ ۰۳/۱۰/۹۱ موفق به اخذ امتیاز ۳۱۶۲ از اداره کل تشکیلات و بهبود روش های سازمان مرکزی گردید که صدور بیش از ۲۰۰۰امتیاز از کل امتیازات مذکور مربوط به به فعالیت های حوزه پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی میباشد.

این حوزه آمادگی دارد تا در سال نیمه اول سال ۹۳ با ارائه مستندات و مدارک دانشگاه به سازمان مرکزی جدیدترین امتیاز واحد را پس از گذشت ۲سال از آخرین باری که امتیاز گرفته ایم بدست بیاوریم.امید میرود با توکل برخدا امتیاز این واحد دانشگاهی از عدد ۴۰۰۰امتیاز بالاتر رود.

سفیرشوشتر: عملکرد حوزه پژوهشی در سال ۹۲ و برنامه هایتان را برای سال ۹۳ را بیان بکنید؟

الان مجله علوم زراعی گیاهی واحد شوشتر در کمیسیون مجلات وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در دست ارزیابی علمی میباشد،موافقت اولیه با رتبه دادن به این مجله داده شده است و به امید خدا بزودی رتبه علمی و. پژوهشی آن از سوی وزارت علوم به واحد شوشتر داده خواهد شد.

ما به دنبال این هستیم تا ۷ مجله دیگر را پس از آماده سازی مدارک و مستندات شان به کمیسیون مجلات وزارت علوم ارسال نموده و موفق به اخذ رتبه علمی برای آنها شویم،از جمله برنامه های حوزه پژوهش و فناوری واحدشوشتر ایجاد مرکز رشد و پارک علم و فناوری و نیز تاسیس شرکت های دانش بنیان میباشد.

همچنین به دنبال این هستیم تا در سال ۹۳ دو همایش ملی و نیز یک همایش بین المللی در نیمه اول ۹۴ برگزار کنیم.هم اکنون در سال ۹۳ یکی از اساتید این واحد دانشگاهی با همکاری حوزه معاونت پژوهش و فناوری جهت استفاده از فرصت مطالعاتی ۶ ماهه در حال اعزام به کره جنوبی میباشد.

سفیرشوشتر: آقای دکتر در پایان اگر سخنی دارید بفرمائید؟

در پایان آرزو دارم که واحد شوشتر به عنوان تنها واحد جامع جنوب کشور بتواند در سال ۹۳ در زمینه هایی چون جذب مقاطع دکتری تخصصی و یا رشته های مورد نیاز در مقاطع کارشناسی ارشد به اهداف خود دست پیدا کند.

در همین جا از همه کسانی که در واحد شوشتر زحمت کشیده و یا در حال کوشش هستند همچون روسای سابق این واحد معاونین سابق پژوهشی این واحد و همینطور دیگر معاونین و مدیران به ویژه اساتید و کارکنان زحمت کش این واحد دانشگاهی سپاس گزاری میکنم.

و از زحمات شما در امر رسانه تشکر میکنم.

سفیرشوشتر: از فرصتی که در اختیار ما گذاشتید ممنونم

لینک کوتاه خبر:

https://safirshushtar.ir/?p=2002

۵ نظر

  • با سلام
    استاد عالی قدر شهرمان دلسوزی وافر شما را از طریق مجموعه ی دانشگاه طبق مستندات عالی وزارت خانه را دریافت کردیم همان طوری که در بالا به پاره ای از تلاش های خود توضیح دادید کمال تشکر را داریم از اینکه تعدادی کوتاه فکر و به جای تشکر و سپاس از زحمات حضرت عالی چیزهای بگویند یا بنویسند همان های هستند که شهر را به عقب می کشانند لذا ما کلیه شوشتری ها شهروندگان این شهر از شما به پاس تلاش های شبانه روزیتان بی نهایت سپاسگزاریم و از خداوند منان برای شما عمر با غزت و از برکات شما در زمینه پژوهش و تالیفات درخشش های زیاد و خاصی داشته اید و برای همدلی قوم ها کتابی را چاپ نموده اید همانند شوشتر در سفرنامه تشکر می نماییم

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: