کد خبر : 3227
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 تیر 1393 - 3:29
633 views

کشاورزی در اولویت آخر تامین آب/کشت محصولات با نیاز آبی بالا حذف و واردات در برنامه قرار گیرد

کشاورزی در اولویت آخر تامین آب/کشت محصولات با نیاز آبی بالا حذف و واردات در برنامه قرار گیرد

هرساله زمانی که به روزهای بحرانی و اوج مصرف آب می رسیم فقط به تصمیمات آنی و لحظه ای اکتفا می کنیم. یک عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه کشاورزی در اولویت سوم تامین آب قرار دارد، گفت: کشت محصولات کشاورزی باید متناسب با میزان منابع آب باشد و محصولات با نیاز آبی بالا

هرساله زمانی که به روزهای بحرانی و اوج مصرف آب می رسیم فقط به تصمیمات آنی و لحظه ای اکتفا می کنیم.

یک عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه کشاورزی در اولویت سوم تامین آب قرار دارد، گفت: کشت محصولات کشاورزی باید متناسب با میزان منابع آب باشد و محصولات با نیاز آبی بالا حذف و واردات در برنامه قرار گیرد.

به گزارش سفیر شوشتر،محمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم  شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به اینکه آیا با توجه به بحران آبی و وهشدارهایی که هر روز در رابطه با مصرف آب داده می شود برنامه نظام‌مند ومدونی برای چگونگی استفاده از آب در کشاورزی ارائه شده یا خیر؟ گفت: متاسفانه برنامه جدیدی برای آب کشاورزی تدوین نشده و بدتر اینکه کشاورزی در اولویت تامین آب قرار ندارد بلکه حتی صنعت در رده بالاتر ازکشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی در اولویت سوم بعد از شرب و صنعت است، این رویه را ایراد اساسی وزارت جهاد کشاورزی به نیرو خواند.

این عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه در زمینه نوع و میزان کشت کشاورزان برنامه مشخصی وجود ندارد، اظهار داشت: هرساله زمانی که به روزهای بحرانی و اوج مصرف آب می رسیم فقط به تصمیمات آنی و لحظه ای اکتفا می کنیم.

وی افزود: در کشت محصولات مختلف باید راهبرد اساسی تدوین شود تا کشاورزان بتوانند خودشان را با نوع خاص کشت و با میزان مشخص در مصرف آب وفق دهند مثلا میزان آب مورد نیاز در کشت سیب زمینی با محصولات جالیزی یا شالیزاری متفاوت است.

ابراهیمی با بیان اینکه نیاز کشور به کشاورزی انکارناپذیر است، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو و جهاد کشاورزی باید برنامه ای تدوین کند و با توجه به میزان آبی که باید به کشاورزی اختصاص داده شود و امکان واردات؛ به کشاورز اعلام کنند که چه نیاز است کاشت شود و چه نیاز نیست بنابراین اگر این مهم را انجام دهند تکلیف روشن خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر