کد خبر : 8526
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1395 - 12:22
1,725 views

رئیس شورای شهر شوشتر: ما الان تصمیم گرفته‌ایم فرد دیگری در شورای شهرستان باشد/محمد حافظی زاده: در بحث شورا با هیچ کس تعارف ندارم اقدام در این زمینه غیرقانونی است

رئیس شورای شهر شوشتر: ما الان تصمیم گرفته‌ایم فرد دیگری در شورای شهرستان باشد/محمد حافظی زاده: در بحث شورا با هیچ کس تعارف ندارم اقدام در این زمینه غیرقانونی است

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از پایگاه خبری خوزپرس، جمعه ۱۲ شهریور ماه، برخلاف روال هرساله شورای اسلامی شهر شوشتر که جلسات انتخابات هیئت‌رئیسه را پشت درهای بسته برگزار می‌کرد امسال خبرنگاران در جلسه حاضر بودند و بسیاری بر این باور بودند که تلاش شده تا جلسه بی حاشیه برگزار شود و اطمینان برگزارکنندگان از بی حاشیه

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از پایگاه خبری خوزپرس، جمعه ۱۲ شهریور ماه، برخلاف روال هرساله شورای اسلامی شهر شوشتر که جلسات انتخابات هیئت‌رئیسه را پشت درهای بسته برگزار می‌کرد امسال خبرنگاران در جلسه حاضر بودند و بسیاری بر این باور بودند که تلاش شده تا جلسه بی حاشیه برگزار شود و اطمینان برگزارکنندگان از بی حاشیه بودن جلسه باعث شده تا از حضور خبرنگاران در جلسه ممانعت نشود ولی واقعاً این‌طور نبود و جلسه آن‌طوری که برگزارکنندگان می‌خواستند پیش نرفت.

IMG_5872

اقدامی عجیب در شورای شهر شوشتر شوشتر به وجود آمد که مورد توجه اصحاب رسانه و خبرنگاران شد و آن هم حذف محمد حافظی زاده از شورای شهرستان شوشتر بود که توسط شورای سنی اعلام شد چه کسی قصد کاندیدا شدن در شورای شهرستان را دارد؟؟؟!!!

بعد از کاندیدا نشدن شخص خاصی با اعتراض محمد حافظی زاده روبرو شدند و آن هم این بود که در بحث شورا با هیچ کس تعارف ندارم شما به استناد کدام بند و قانون انتخابات عضو شورای شهرستان را برگزاری می کنید؟؟؟
IMG_5984
محمد حافظی زاده تصریح کرد: انتخابات شورای شهرستان هر ۴ سال یک بار انجام می‌شود ولی اگر برای دوستان سنگین بوده که من سه سال با عنوان شورای شهرستان بودا ام حرفی ندارم اما  شما زمانی می‌توانید انتخابات عضو شورای شهرستان را برگزار کنید که شرایط لازم موجود باشد.

وی افزود: عضو شورای اسلامی شهر در شورای شهرستان تنها یک‌بار انتخاب می‌شود و اگر به هر دلیل صلاحیت عضویت در شورا را از دست داد و یا استعفا کرد باید انتخابات برگزار شود ولی بنده هم عضو شورای شهر هستم و هم از عضویت در شورای شهرستان استعفا نکرده‌ام، به این دلیل اقدام در این زمینه غیرقانونی است.

IMG_5970
عضو شورای شهر شوشتر عنوان کرد: مسائل زیادی برای گفتن وجود دارد، قصد ندارم درباره انتخابات فرمایشی هیئت‌رئیسه، تغییر نام بلوار و ارائه گزارش شورا بدون نظر شورا سخنی بگویم ولی ای‌کاش هیئت ریسه به فکر ارائه گزارش مالی به صحن علنی بود، کسی که دستور جلسه را نوشته است اعلام کند تا مستندات قانونی این بند دستور جلسه چیست؟

غلام سلطانیان رئیس شورای شهر شوشتر تصریح کرد: در صورتی که شورای شهر تصمیمی بر تغییر نگیرد آن عضو می‌تواند ۴ سال در شورای شهرستان حضورداشته باشد.
IMG_5888
حال سؤالی به وجود می‌آید و آن هم آیا این مورد قانونی بوده است؟؟؟

وی افزود: اما اگر سالانه یا هر وقت رئیس شورای شهر انتخاب شد دوماه، سه ماه یا چهار ماه بعد اعضای محترم تصمیم می‌گیرند که باید عضو شورای شهرستان تغییر کند، هیچ منع قانونی وجود ندارد.
IMG_5968
غلام سلطانیان رئیس شورای شهر شوشتر در جلسه اعلام کرد که ما قصد داریم در شورای شهرستان شخص دیگری باشد و از زحمات سه ساله شما تقدیر می‌کنیمو ما الآن تصمیم گرفته‌ایم فرد دیگری در شورای شهرستان باشد. حال جای سئوال دارد به کجا چنین شتابان اعضای محترم شورای شهر شوشتر؟؟؟؟

محمد حافظی بعد از توضیحات رئیس شورای شهر شوشتر تصریح کرد: مستندات قانونی خود را نشان دهید شما به استناد کدام بند قانونی قصد برگزاری این انتخابات را دارید؟؟؟ که با پاسخ رئیس شورای شهر شوشتر مبنی بر اینکه دیروز با آقای دکتر کاظمی نژاد مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان تماس گرفتیم و آقای دکتر کاظمی نژاد بیان کرد هر سال می‌توانید برای عضو شورای شهرستان  انتخابات برگزار کنید و انتخاب کنید.
IMG_5988
وی در ادامه بیان کرد: شما زمانی می‌توانید انتخاب عضو شورای شهرستان را برگزار کنید که نامه کتبی از فرمانداری مبنی بر استعفا یا عدم صلاحیت شخص را داشته باشید آیا مستنداتی موجود است؟؟؟

حافظی زاده در پاسخ به این که با مدیرکل امور شهری هم هماهنگ شده است و نظر ایشان پرسیده شده، افزود: این مسئله چقدر برای اعضای شورای شهر مهم بوده که حتی با مدیرکل امور شهری هم هماهنگ کرده‌اند ولی هرکس گفته باشد خلاف قانون است.

وی در پایان گفت: اگر با شکست پای کسی شما بهتر راه می‌روید، اشکال ندارد، سرما را بشکنید.

IMG_5971

در پایان هیچ عضوی از شورای اسلامی شهر برای عضویت در شورای شهرستان شوشتر کاندیدا نشد و عملاً تلاش‌ها برای حذف حافظی زاده از شورای شهرستان شوشتر ناکام ماند.

به گزارش پایگاه خبری خوزپرس، در نامه ارجاع شده به اعضای شورا اعلام شده است که انتخابات عضو شورای شهرستان نیز برگزار می‌شود.
پایگاه اطلاع رسانی خوزپرس به عنوان یک رسانه رسمی در خوزستان خبر درج شده را در جهت شفاف سازی اذهان عمومی مردم شهرستان شوشتر به صورت ویژه پیگیری می‌کند و آماده پاسخگویی مسئولان مربوطه و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر