کد خبر : 4782
تاریخ انتشار : جمعه 16 آبان 1393 - 6:42
669 views

چه کسی میتواند IP شما را ببیند !!!

چه کسی میتواند IP شما را ببیند !!!

اخبا هویت اینترنتی شما است. در سطح فضای وب شما با این هویت شناسایی میشوید و از همین طریق قابل رد گیری هستید. اما چه کسانی قادر به دیدن آدرس IP شما هستند و اگر آن را بدانند چه اقداماتی را میتوانند صورت دهند؟ به گزارش سفیر شوشتر وب گردی و گشت و گذار در اینترنت شباهت بسیار زیادی به

اخبا هویت اینترنتی شما است. در سطح فضای وب شما با این هویت شناسایی میشوید و از همین طریق قابل رد گیری هستید. اما چه کسانی قادر به دیدن آدرس IP شما هستند و اگر آن را بدانند چه اقداماتی را میتوانند صورت دهند؟

به گزارش سفیر شوشتر وب گردی و گشت و گذار در اینترنت شباهت بسیار زیادی به گشت گذار با یک خودرو است. همانند همه خودرو ها افراد هم یک پلاک دارند که سایرین قادر به دیدن آن بوده و اگر لازم باشد میتوانند اطلاعات بیشتری را از همین مسیر بدست آورند.

در واقع آدرس IP مربوط به یک دستگاه به همین شیوه قابل تفسیر است، البته با یکسری تفاوت ها:

چه کسی میتواند IP شما را ببیند و با آن چه میکند؟

هر زمانی که نرم افزارهایی مانند مرورگرها به وب سایت ها متصل میشوند، در پشت صحنه یک یا چندین اتصال به سرور اتفاق می افتد. این اتصالات داده ها را از سرور ها دانلود میکنند که معمولا هدف از آن نمایش وب سایت در مرورگر است. این داده ها از جمله متن، تصویر، اسکریپت ها و سایر مواردی هستند که به مرورگر میگوید این وب سایت به چه شکل باید نمایش داده شود.

حال پاسخ این سوال که چه کسی آدرس IP ما را در اینترنت میبیند، این است که هر اتصالی این آدرس را برای سروری که به آن متصل میشود فاش میکند و البته شما هم میتوانید آدرس IP سرور را بدانید:

چه کسی میتواند IP شما را ببیند و با آن چه میکند؟

همین مسئله در مورد سایر ارتباطات اینترنتی نیز صحیح است. یک Client برای ایمیل همچون Outlook یاThunderbird به سرور Mail متصل میشوند و به همین ترتیب هر ارتباط اینترنتی مستلزم شناسایی شدن هویت اینترنتی دو طرف ارتباط است. پس آدرس IP شما در هر ارتباط اینترنتی که هر کدام از دستگاه های شما برقرار میسازند، افشا میشود.

آدرس IP حاوی چه اطلاعاتی از شما است؟

دقیقا همانند پلاک یک خودرو، آدرس IP تنها هویت مالک اتصال را فاش میکند و نه هویت راننده را. به این معنی که اگر از منزل خود اقدام به اتصال به اینترنت کرده اید، این به معنی افشا شدن هویت شخص شما نیست. ممکن است هر شخصی از منزل شما به اینترنت متصل شود!

در واقع آدرس IP اطلاعات عمومی را افشا میکند. برای مثال حاوی اطلاعات ISP شما و منطقه ای که در آن زندگی میکنید، میباشد. البته اطلاعات بسیار جزئی دیگری از همین طریق قابل دریافت است اما به طور معمول IP شما اطلاعات کلی شما را افشا میکند. برای فهمیدن آدرس IP خود میتوانید به سادگی عبارت IP Address را در گوگل جستجو کنید:

چه کسی میتواند IP شما را ببیند و با آن چه میکند؟

در واقع یک فرمول کلی در خصوص اطلاعات قابل افشا از طریق IP وجود دارد: هر شخص دیگری به جزISP اطلاعات کلی از جمله نام ISP و منطقه برقراری ارتباط را میداند، ISP شما اطلاعات بسیار جزئی تر هویتی شما را نیز از طریق IP در اختیار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر