کد خبر : 823
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1392 - 14:33
585 views

پیک های موتوری راهنمای مهمانان نوروزی می شوند

پیک های موتوری راهنمای مهمانان نوروزی می شوند

سفیر شوشتر به گزارش خبرگزاری مهر: مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان استفاده از پیک های موتوری برای راهنمایی مهمانان نوروزی از ستاد تا مدرسه را از جمله اقدامات رفاهی مسافران در ایام اسکان عنوان کرد. محمد تقی زاده  گفت: تعداد یک هزار و ۱۳۶ مدرسه با ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۳۱ کلاس در ایام نوروز

سفیر شوشتر به گزارش خبرگزاری مهر: مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان استفاده از پیک های موتوری برای راهنمایی مهمانان نوروزی از ستاد تا مدرسه را از جمله اقدامات رفاهی مسافران در ایام اسکان عنوان کرد.

محمد تقی زاده  گفت: تعداد یک هزار و ۱۳۶ مدرسه با ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۳۱ کلاس در ایام نوروز ۹۳ مجری طرح اسکان نوروزی در خوزستان هستند و تعداد ۴۰ ستاد اسکان نوروزی در قالب یک ستاد ناظر و ۳۹ ستاد در مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان آماده پذیرش میهمانان و ارائه خدمات به مسافرین نوروزی و کاروانهای راهیان نور خواهند بود که در مجموع با عوامل اجرایی حدود سه هزار نفر از  ۲۹ اسفند۹۲ تا ۱۳ فروردین ۹۳، طرح اسکان نوروزی را در آموزش و پرورش بر عهده خواهند داشت.

وی با اشاره به نامگذاری آخرین هفته اسفند به نام هفته «آراستگی مدارس مجری طرح اسکان» تصریح کرد: پیش بینی ۳۵۰ کلاس ویژه، دو هزار و ۱۵۰ کلاس درجه یک، چهار هزار و ۳۱ کلاس درجه دو، چهار هزار کلاس درجه سه، فعال بودن ۱۳ مرکز رفاهی و هشت مرکز درمانی در ایام اسکان، فعالیت شبانه روزی ستادهای اسکان، نصب بنرهای خیرمقدم و راهنمای مسافرین در تمام ورودیهای شهرهای استان و مکانهای پر تردد از جمله برنامه های اجرایی ستاد اسکان مهمانان نوروزی اداره کل آموزش و پرورش استان هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: در محل ستادها خدماتی از قبیل آب جوش، آب سرد، پخت نان، پخش فیلم  ارائه می شود و علاوه بر فعال بودن مراکز درمانی در محل ستادهای پرجمعیت، پزشک عمومی نیز مستقر خواهد شد و از پیک های موتوری هم به منظور راهنمایی مسافرین از محل ستاد تا مدرسه استفاده می شود.

تقی زاده با اشاره به اینکه آدرس و شماره تماس ستادهای اسکان به ادارات کل سایر استانها اعلام شده، یادآور شد: برای ارتقاء درجات کلاسها و رضایت مندی فرهنگیان دو میلیارد ریال تجهیزات ضروری در سال جاری از جمله فرش، موکت و یخچال خریداری شده است و در محل ستادها علاوه بر راه اندازی نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات فرهنگی و سوغات محلی، تمثال  شهدای فرهنگی و دانش آموزی و غرفه های موادغذایی با قیمت مناسب نیز برپا می شود و در این مکانها مراسم نماز جماعت نیز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ایام فاطمیه با ایام نوروز تقارن دارد، عنوان کرد: محل ستادها و مدارس اسکان نوروزی آموزش و پرورش به شعائر دینی مزین می شود و هماهنگی لازم با قرارگاه راهیان نور استان به عمل آمده و تاکنون تمامی کاروانها به ادارات تابعه معرفی شده تا مقدمات اسکان آنان در ایام نوروز فراهم و همکاری لازم به عمل آید و برای سایر بخشها نیز هماهنگی لازم با استانداری، فرمانداریها و شهرداریها صورت گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: ضمن برگزاری جلسات توجیهی سرایداران، با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش بیمه نامه مسئولیت مدنی جهت اماکن و عوامل اجرایی و میهمانان ایجاد می شود و همچنین خانواده شهدا و جانبازان در مدارس ویژه اسکان خواهند یافت.

تقی زاده همچنین اظهار کرد: اطلاعات مدارس مجری طرح اسکان در سامانه مدارس ثبت شده است و همه روزه در  دو باکس خبری از طریق رادیوی خوزستان فعالیتهای طرح اسکان اطلاع رسانی مطلوب خواهد شد.

فرهنگیان سراسر کشور می توانند از دهم تا بیستم اسفند ماه سال جاری از طریق سامانه اسکان فرهنگیان به صورت اینترنتی محل اسکان خود را در مدارس تعریف شده رزرو کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر