بیست و سومین برداشت نیشکر در کشت و صنعت امام خمینی(ره)؛

پیش‌بینی تولید ۱۱۰ هزار تن شکر زرد/ درایت معاونت کشاورزی در فصل کم آبی

پیش‌بینی تولید ۱۱۰ هزار تن شکر زرد/ درایت معاونت کشاورزی در فصل کم آبی
مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) ابراز امیدواری کرد در برداشت بیست و سوم نیشکر از مزارع این شرکت تولیدی ۱۱۰ هزار تن شکر زرد تولید شود؛

محمدرضا عصاره‌نژاد در جمع خبرنگاران پیش از برگزاری مراسم برداشت نیشکر از مزارع این شرکت تولیدی اظهار داشت: امروز برداشت محصول از مزارع کشت و صنعت امام خمینی(ره) با مساحت ۱۰ هزار و ۴۴۰ هکتار آغاز شده است و امیدواریم برداشتی با سلامت، برکت و موفقیت رقم بخورد.

 

وی عنوان کرد: در این روز بسیار مفرح که هم‌زمان با آغاز هفته وحدت است و برداشت دسترنج همکاران از مزارع آغاز می‌شود واقعاً جای مهندسان و همکارانی که در دوران یک‌ساله گذشته از جمع ما رفتند را خالی می‌کنم و برای شادی روحشان از درگاه احدیت طلب آمرزش می‌کنم.

عصاره نژاد گفت: مرحوم مهندس رحمن پارسایی رئیس اداره برداشت شرکت یک از پرسنل نمونه این شرکت بود که دو مرتبه بعنوان کارگر نمونه مورد تقدیر مسئولین استانی و ملی قرار گرفت، امیدواریم این شخصیت ها الگوی سایر پرسنل باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مقایسه شرایط نیشکر امسال با سال گذشته وضعیت بهتری را شاهد هستیم، از این رو بر اساس پیش‌بینی‌ها بین ۹۸۰ هزار تا یک‌میلیون تن نیشکر برداشت خواهیم کرد که در صورت مهیا بودن شرایط ایده آل آب و هوایی معادل ۱۱۰ هزار تن شکر خام(شکر زرد)  تولید کنیم.

این مدیر واحد تولیدی ادامه داد: در فصل کم آبی و بحرانی تابستان که تمام شرکت های نیشکری شمالی و جنوبی با چالش کم آبی روبرو بودند، توانستیم با درایت معاون محترم کشاورزی و پرسنل سختکوش آن معاونت، در باز استفاده از آب مصرفی مزارع و مبارزه با آفات و بیماری های نیشکر الان شاهد وضعیت کیفی خوب نیشکر باشیم.

عصاره نژاد پس از آیین برداشت نیشکر در جمع خبرنگاران گفت: توسعه نیشکر مدیریت منسجمی در خود دارد و با اضافه شدن کشت و صنعت هفت تپه امیدواریم مشکلات و موانع تولید این شرکت یکی پس از دیگری از میان برود و شاهد روزهای خوب برای این واحد قدیمی تولید شکر باشیم.

وی به معضل بیکاری در منطقه نیز اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با کشت بیش از یک‌میلیون نهال آکالیپتوس هم از مزارع و اراضی استفاده شایسته شود، هم ازنظر مسئولیت اجتماعی در راستای بهبود شرایط زیست‌محیطی اطراف اراضی شرکت اقداماتی انجام‌شده باشد، هم با فروش چوب درآمدزایی و اشتغال‌زایی انجام شود.

عصاره‌نژاد عنوان کرد: در کنار این فروش چوب با راه‌اندازی شرکتی برای تولید اسانس از برگ این درخت نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم که مشتری زیادی دارد.

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) تاکید کرد: از سرشاخه‌های آکالیپتوس قرار است در شرکتی که در حال ساخت است تولید زغال کنیم ساخت این شرکت در مراحل نهایی است.

مصطفی رسائی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر